معاون اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ارجاع پرونده فرهنگیان معترض به رتبه‌بندی به کارگروه‌های تخصصی

تهران (پانا) - معاون پاسخگوییِ اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه‌های بررسی پرونده معترضان به رتبه‌بندی خبر داد و گفت پرونده همکاران معترض بعد از بارگزاری مدارک و مستندات جهت بررسی به این کارگروه‌ها ارجاع داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع پرونده فرهنگیان معترض به رتبه‌بندی به کارگروه‌های تخصصی

امیرحسین نعیمی در گفت‌وگو با پانا ابراز کرد: «رتبه‌بندی فرهنگیان، یک پروژه عظیم ملی است و همکاران حوزه وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور این پروژه عظیم و ملی را با این دیدگاه که همکاران فرهنگی و معلمان به استحقاق قانونی خودشان برسند با تلاش‌های شبانه‌روزی توانستند اجرا کنند.»

وی با بیان اینکه مرحله اول اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات برای تعیین رتبه‌ها بود، گفت: «این مرحله تمام شد و در ادامه با تعیین شدن رتبه همکاران، تعدادی از آن‌ها اعتراض کردند و به همین دلیل مرحله دوم اجرای قانون رتبه‌بندی، دادن مهلت برای ثبت اعتراض فرهنگیانی بود که به رتبه خود معترض بودند.»

نعیمی با تاکید بر اینکه فرهنگیانی که اعتراضی نداشته و استحقاق قانونی پیدا کرده بودند، دال بر تایید رتبه بود و حکم آن‌ها نیز صادر شده و پرداخت‌های لازم از نظر مالی هم اتفاق افتاده، خاطرنشان کرد: «برای همکارانی که به رتبه خود اعتراض داشتند و اعتراض خود را طی فرآیندی در موعد ۱۰ روزه قبل از عید نوروز ثبت کردند، طی دستورالعمل جدیدی که به استان‌ها نیز ابلاغ شده، مراحلی برای بررسی اعتراضات دآن‌ها ر نظر گرفته شده است.»

معاون پاسخگوییِ اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: «اولین مرحله بررسی اعتراضات این بود که میز تکریم و پاسخگویی به همکاران در مرکز استان‌ها و در تمام مناطق آموزش و پرورش سطح کشور دایر شده و این میز متشکل از اعضایی به نمایندگی از امور اداری، ارزیابی عملکرد، حراست و فناوری اطلاعات است که برای پاسخگویی به همکاران فرهنگی معترض حضور دارند و هر سوال و ابهامی که فرهنگیان نسبت به رتبه‌بندی، بارگزاری مدارک و مستندات و... داشته باشند با اطلاعات به‌روز، پاسخ داده می‌شود.»

وی با بیان اینکه بارگذاری مدارک و مستندات تکمیلی برای ویرایش پرونده معترضان به رتبه‌بندی از ۱۸ فروردین آغاز شده است، اظهار کرد: «در این مرحله همکارانی که اعتراض خود را در موعد مقرر در سامانه ثبت کرده بودند می‌توانند مدارک مربوطه را بارگزاری کنند. این مدارک و مستندات شامل مدارکی است که قبلا بارگزاری شده و به هر دلیلی مشاهده نشده یا اینکه مدارک تکمیلی است ضمن اینکه تاریخ مدارک و مستندات باید تا قبل از مورخه ۱۴۰۰/۶/۳۱ باشد.»

نعیمی با بیان اینکه فرهنگیان معترض به مدت ۱۰ روز برای بارگذاری مدارک مهلت دارند، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه بارگزاری مدارک و مستندات انجام شد، کارگروه‌های تخصصی بر اساس حوزه آموزشی، پرورشی، پشتیبانی و فناوری در سطح استان و مناطق تشکیل شده که پرونده همکاران جهت بررسی به این کارگروه‌ها ارجاع داده می‌شود ضمن اینکه تمام مراحل انجام کار نیز به صورت سیستمی و الکترونیکی است.»

وی با بیان اینکه کارگروه پس از بررسی پرونده اقدام به تعیین رتبه می‌کنند، افزود: «تایید رتبه‌های یک و ۲ در هیات‌ممیزه استان صورت می‌گیرد و رتبه‌های ۳ ، ۴ و ۵ برای تایید و بررسی به هیات‌ممیزه مرکز می‌آید.»

معاون پاسخگوییِ اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: «نکته مهم این است که تمام تلاش همکاران در حوزه وزارت، سطح ادارات کل و مناطق و همچنین هیات‌ممیزه‌ها این است که بتوانند این پروسه عظیم و ملی به نحو احسن انجام شود و همکاران به استحقاق قانونی خودشان برسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار