رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان و تشکل‌های مردمی، حلقه‌های میانی تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب هستند

تاکید بر حضور بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی در زمینه مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان و تشکل‌های مردمی را حلقه‌های میانی تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان و تشکل‌های مردمی، حلقه‌های میانی تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ نشست صمیمانه حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان با مدیران گروه‌های جهادی، دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه همسو و همراه در عرصه مدرسه‌سازی عصر روز شنبه ۱۹ فروردین برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جهادگر اسماعیل احمدی و زنده‌یاد حسین علیمرادی گفت: این جهادگران، زحمات زیادی در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشیدند و الگوهای موثر کار خیر و جهادی بودند که عاشقانه در این مسیر از میان ما پر کشیدند.

خان‌محمدی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: جمع جهادگران، فعالان و نخبگان عرصه دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه می‌تواند موقعیت‌های خوب و بابرکتی را برای ما فراهم سازد که لازم است تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند، حلقه‌های میانی مدل نقش‏‌آفرینی کارآمد نیروی جوان متعهد جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم و نیز پاسخی به سوال چگونگی میدانداری جوانان متعهد است.

خان‌محمدی افزود: گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان و تشکل‌های مردمی، نقش همین حلقه واسط و میانی را ایفا می‌کنند که می‌توانند منشا اثرات مثبت و ارزشمندی باشند.

وی الگوسازی را از مهمترین نقش‌های حلقه‌های میانی برشمرد و تاکید کرد: نیت خالص و ارزش‌آفرین فعالان عرصه فعالیت‌های جهادی و علمی در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از تلاش هر کسی که می‌تواند در فضای مدرسه‌سازی خدمت کند، استقبال می‌کنیم تا مسائل اساسی حوزه تعلیم و تربیت حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه از ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان، ۷۰ شرکت در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند، گفت: نیازمند حضور بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی در زمینه مدرسه‌سازی، فعالیت‌های آموزشی، مدرسه‌یاری و مسأله کودکان بازمانده از تحصیل هستیم.

خان‌محمدی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گفت: فعالیت گسترده این نهاد در راستای همان الگوسازی، ایجاد حلقه میانی و تسهیلگر در مسیر هدفی که دنبال می‌کند نه فقط از طریق مدرسه‌سازی بلکه تحقق همه‌‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی است.

وی تاکید کرد: در استان‌ها مدیران کل آموزش و پرورش، مسئولیت قرارگاه را بر عهده دارند و گروه‌های جهادی با همکاری ادارات کل نوسازی مدارس و قرارگاه می‌توانند فعالیت کنند و اگر هر مشکلی بود با ما در میان بگذارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با اشاره به وجود مدارس یک‌نفره، افزود: ۵۱۳ مدرسه با یک دانش‌آموز در کشور داریم که نشانگر توجه به عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است اما کافی نیست و با استقرار قرارگاه‌های عدالت تربیتی می‌کوشیم ریز معضلات را هم برطرف کنیم.

وی با اشاره به لزوم و نقش عدالت آموزشی برای هدایت تحصیلی درست دانش‌‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری، خطاب به گروه‌های جهادی و دانش‌بنیان گفت: توجه به اقلیم و نیازهای هر منطقه و علاقه و اشتیاق مردم و نوجوانان در هدایت به سمت رشته‌های تحصیلی سازگار با حرفه‌ای که ظرفیت بهتری برای اشتغال دارند بسیار کارگشاست.

خان‌محمدی همچنین به اجرای طرح «شهید سید روح‌الله عجمیان» اشاره کرد و ادامه داد: طرح شهید عجمیان برای شاداب‌سازی فضای مدارس است و هدفگذاری ما شاداب‌سازی ۲۰ هزار مدرسه است که در این راستا به راه‌اندازی کارگاه‌هایی در مدارس می‌پردازیم تا با کمک دانش‌آموزان اقدام کنیم، لذا دست یاری همه را به گرمی می‌فشاریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه بر استمرار برگزاری این نشست‌ها و گسترش ارتباطات و تعاملات این مجموعه‌ها با یکدیگر و نوسازی مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیار زیاد گروه‌های جهادی در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری استفاده می‌کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست، علیرضا راشکی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های این سازمان نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت تشکیل این جلسه اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت و توان طیف‌های مختلف برای گفتمان‌سازی در حوزه مدرسه‌سازی از اهم اهداف پیش‌بینی‌شده است.

وی ضمن قدردانی از حضور نمایندگان گروه‌های جهادی بیان داشت: بهره‌گیری از تجارب عزیزان و فعالان جهادگر در عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تفکر بسیجی و کارگروهی و جهادی می‌تواند در مدرسه‌سازی به عنوان زیربنای اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت، دولت را یاری کنند.

در ادامه، تعدادی از نمایندگان و مسئولان گروه‌های جهادی، دانش‌بنیان و اساتید دانشگاه به بیان نقطه‌نظرات خود در خصوص پیوند این حوزه‌ها و مسائل فعالیت‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار به ویژه حوزه مدرسه‌سازی پرداختند.

در ادامه این مراسم از فرزند جهادگر مدرسه‌ساز شهید «اسماعیل احمدی» به پاس تلاش‌های مجاهدانه پدر مرحومش تقدیر شد.

محمد علی احمدی 12 ساله گفت: پدرم تاکید داشت این پرچم نباید بر زمین بماند.

در پایان این نشست، سالن جلسات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به نام جهادگر شهید «اسماعیل احمدی» نامگذاری شد.

زنده‌یاد اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و مسئول گروه جهادی منتظران خورشید بود که در سال‌های گذشته به همراه نیروهای جهادی، خدمات بسیاری به مردم مناطق محروم ارائه کرده بود و چندی پیش در سانحه سقوط بالگرد در کرمان، شهید راه خدمت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار