معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

جلوی خروج گندم از خراسان جنوبی گرفته شود

بیرجند (پانا)- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رفع نیاز استان به عنوان اولویت اول در تأمین گندم، گفت بر اساس مصوبه ستاد کالای قاچاق و ارز باید اقدامات لازم برای جلوگیری از خروج گندم از استان پیش‌بینی شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جلوی خروج گندم از خراسان جنوبی گرفته شود

جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم در سال زراعی 1401_ 1402 استان اظهار کرد: با همکاری فراجا و دیگر حوزه‌های متولی از خرید گندم توسط دلالان در خراسان جنوبی جلوگیری شود .
وی با اشاره به نیاز خراسان جنوبی به گندم که از طریق استان های دیگر تأمین می شود، افزود: بر اساس مصوبه ستاد کالای قاچاق کالا و ارز و با عنایت به ضرورت و اهمیت موضوع ، اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از خروج گندم از استان باید پیش بینی شود .
معاون استاندار با بیان اینکه گندم کالای استراتژیکی است، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت های موجود در خضری دشت بیاض و طبس برای تولید گندم باید مراکز جدید خرید گندم ایجاد شود.
اشرفی عنوان داشت: با توجه به این که کود رایانه ای در اختیار کشاورزان گندم کار قرار می گیرد، باید از انحراف در این خصوص جلوگیری شود.
وی ادامه داد : باید تلاش شود تا میزان خرید گندم از کشاورزان استان در سال زراعی جاری بیشتر از سال گذشته باشد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: در طول سال اگر درخواستی برای دریافت تسهیلات خرید خودروی حمل گندم به مراکز خرید ارائه شود، امکان معرفی افراد مورد نظر برای دریافت تسهیلات وجود دارد.
اشرفی تصریح کرد: جلسه ای در روزهای آینده برای تعیین قیمت حمل گندم از مزارع کشاورزان به مراکز خرید با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار