معاون شهردار تهران تشریح کرد؛

جزئیات عملیات اجرایی احداث محله الگو در پایتخت

تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به دستور زاکانی شهردار تهران در ارتباط با احداث محله الگو گفت در این بخش در قالب هفت پروژه و ساخت 48 هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات عملیات اجرایی احداث محله الگو در پایتخت

حمیدرضا صارمی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی خدماتی دژباغ کن که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران، صادقی و علوی از اعضای شورای شهر تهران، سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و حجت‌الاسلام قانع امام جمعه کن و احسان شریفی شهردار منطقه 5 در قالب پنجاه و یکمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات شهردار تهران کاهش فاصله شمال و جنوب است و به همین جهت طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری در این حوزه عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته علی‌رغم سختی‌هایی که داشتیم به دلیل شیطنت‌ها و فضای بدی که به وجود آمد اما با اقدامات خوبی در حوزه ساخت و ساز در مسکن روبرو شدیم، گفت: در سال گذشته ما شاهد افزایش آمار صدور پروانه بویژه در نقاط بافت فرسوده بودیم علی‌رغم اینکه ما در مناطق یک و 3 شاهد کاهش پروانه ساختمانی بودیم.

صارمی با اشاره به رشد 62 درصدی احداث مسکن و بافت فرسوده تصریح کرد: امسال نیز در قالب قرارگاه جهادی مسکن دو هدف را پیگیری خواهیم کرد که از آن جمله می‌توان به تحقق تفاهمنامه‌های امضا شده در سال قبل در بخش مسکن و همچنین امضای تفاهمنامه‌های جدید اشاره کرد و ان‌شاءالله بنا داریم در قالب قرارگاه جهادی مسکن؛ واحدهایی که در سال گذشته با بخش‌های مختلف مورد تفاهمنامه قرار گرفت را به مردم واگذار کنیم و بتوانیم 50 تا 70 درصد از این مسکن‌ها را در اختیار مردم قرار بدهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای نخستین بار به صراحت به تولید مسکن اشاره کردند و ان‌شاءالله تلاش کنیم که شعار سال محقق شود.

وی ادامه داد: امسال نیز برنامه‌ها و طرح‌هایی در حوزه مسکن پیش‌بینی شده است تا بتوانیم همانند سال قبل شاهد افزایش آمار صدور پروانه در سطح شهر تهران باشیم. ضمن اینکه امسال توجه ویژه‌ای را به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت و در این زمینه فاز دوم کارخانه سیمان با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر اینکه همکاری را نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در بوستان ولایت بر اساس مصوبه شهرداری تهران خواهیم داشت.

صارمی به پروژه بازآفرینی در محله کن اشاره کرد و گفت: با تدبیر شهردار منطقه 5 و سازمان نوسازی شهر تهران این کار در حال انجام است و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و ان‌شاءالله به زودی ابلاغ خواهد شد تا شاهد اتفاقات خوبی در ارتباط با بازآفرینی محله کن خواهیم بود.

وی ادامه داد: علاوه بر محله کن نگاه ویژه‌ای نیز به محله اسلام آباد، شن چاله‌های منطقه 18، کوره‌های آجرپزی در جنوب تهران و همچنین پادگان‌های داخل شهر تهران خواهیم داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به دستور زاکانی شهردار تهران در ارتباط با احداث محله الگو گفت: در این بخش نیز در قالب هفت پروژه و ساخت 48 هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت.

صارمی با اشاره به رفع تبعیض و عادلانه‌تر شدن سرانه‌های خدماتی ورزشی و فرهنگی در مناطق مختلف تهران تصریح کرد: پروژه دژباغ کن در دوره مدیریت شهری گذشته استارت خورده بود و 50 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشت که با تلاش سازمان نوسازی و شهرداری منطقه ظرف یک سال و نیم 50 درصد پیشرفت داشت و امروز با مساحت 4 هزار و 900 متر در اختیار شهروندان محله کن قرار خواهد گرفت و این مجموعه می‌تواند سرانه‌های شهری را در مناطق مختلف از جمله محله کن جبران کند.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده 5 در ارتباط با محله کن اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله با عملیاتی شدن این مصوبه شاهد اتفاقات خوبی در این محله خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان هدف اجرای پروژه دژ باغ کن را ایجاد فضای تعامل‌پذیری شهری، افزایش امنیت در محله و تقویت هویت شهری و ... عنوان کرد و ادامه داد: ان‌شاءالله مسیر احداث چنین پروژه‌هایی در سال جاری ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار