امام جمعه پاکدشت:

شب قدر؛ شب تعیین سرنوشت انسان است

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران شب قدر را شب تعیین سرنوشت انسان دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شب قدر؛ شب تعیین سرنوشت انسان است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: شب قدر شب تعیین سرنوشت انسان است ، این شب بزرگترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است، از ویژگی‌های مهم شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان است ، لذا باید تلاش نمود تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اعمال و مستحبات این شب افزود : خواندن نماز،تلاوت قرآن و دعا و طلب عافیت از خداوند در این شب از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید دعاها منحصر برای حضرت ولی عصر (عج) باشد و انسان از خداوند خیر دنیا و آخرت را برای خود و دیگران بخواهد.

لزومی همچنین ایمان به وعده‌های الهی را معیاری مهم برای تقویت تقوا در مومنان دانست و گفت: وعده‌های خداوند حق است و هیچگونه باطل در آن راه ندارد ، چرا که همیشه با واقعیات منطبق است ، در حقیقت تقوا در تحلیل و فرهنگ قرآنی از اهمیت وسیع مصداقی و مفهمومی برخوردار است.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس خاطر‌نشان کرد :«روز قدس در واقع روز مقابله‌ مستضعفان با مستکبران است و در شرایطی که خطر اسرائیل امروز متوجه خاور میانه و سرزمین اسلامی است ، انسجام و وحدت مسلمانان در موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل تنها راه سربلندی اسلام و مسلمانان است.

خبرنگار دانش آموز:محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار