امام جمعه بخش گلستان:

حفظ حرمت و بزرگداشت مساجد توسط مسلمانان امری ضروری است

بهارستان یک(پانا)- امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه، حفظ حرمت و بزرگداشت مساجد را برای مسلمانان، امری ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حفظ حرمت و بزرگداشت مساجد توسط مسلمانان امری ضروری است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان در خطبه اول نماز جمعه، اظهار کرد: مسجد پایگاه اسلام، قلب تپنده جامعه اسلامی، محل تبلیغ دین و معارف الهی، محل عبادت، پایگاه فرهنگی، معنوی، فکری و اجتماعی مسلمانان است.

وی افزود: پس از کعبه، مقدس ترین مکان در عالم در هر نقطه‌ای از زمین مساجد هستند که احکام مختص و منحصر به فردی دارند؛ به دلیل اهمیت و تاثیر گذاری مسجد پیامبر اکرم(ص) بعد از هجرت، اولین کاری که در قبا و مدینه منوره انجام داد احداث و راه اندازی مسجد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور در ادامه گفت: مسجد تنها مکانی است که در آن فخر فروشی، تکبر، غرور و حرص راه ندارد؛ در مسجد همه در کنار هم و در یک صف قرار دارند؛ ثروتمند، درویش، رئیس و...؛پیامبر اکرم (ص) نیز در این باره فرمود "هر شخصی با مسجد انس بگیرد خداوند با او انس خواهد گرفت"؛ تکریم و حفظ حرمت مسجد تکریم خدا و تکریم همه ارزش‌ها است‌.

وی همچنین ادامه داد: همه مسلمانان در برابر مساجد و عمران آنها مسئولیت دارند، تکریم و بزرگداشت مسجد یک وظیفه همگانی است؛ امام صادق (ع) در این باره فرمود " ملعون است هر کس که حرمت مسجد را نگه ندارد"؛ انس با مسجد گناهان انسان را پاک کرده و بر درجات وی می‌افزاید، همچنین بر اطلاعات و علوم شخص اضافه شده و دین اسلام و مظاهر اسلامی رونق پیدا کرده و مسجد از غربت خارج می شود و به ویژه انسان میهمان خداوند می‌شود؛ فلذا مسجدی بودن نشانه ایمان است.

خطیب نماز جمعه درخطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و مرتضی آوینی، خاطر نشان کرد: همه این شهدا، فرزندان امیر مومنان و تربیت شده مکتب اسلام هستند که امید است راه و آرمان آنها را زنده نگه داریم.

خبرنگار دانش آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار