مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

386 مسافر دریایی در نوروز 1402 نجات یافتند

تهران (پانا) - مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد طی ۲۲ عملیات دریایی ۳۸۶ نفر مسافر و گردشگر دریایی در ایام طرح نوروز ۱۴۰۲ نجات یافتند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
386 مسافر دریایی در نوروز 1402 نجات یافتند

سازمان بنادر و دریانوردی با ایجاد و مدیریت ۲۴ مرکز اصلی و فرعی جستجو و نجات دریایی و بهکارگیری ۲۱ فروند شناور ناجی با تیم‌های آموزش دیده و با تجربه در بنادر جنوب و شمال کشور، ایمنی سفرهای نوروزی در بنادر کشور رل در نوروز امسال مدیریت کرد.

در همین راستا نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز (سه‌شنبه) با اعلام اینکه در طرح سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۲، هیچ حادثه جانی اتفاق نیفتاد، گفته است: با ارتقای ضریب ایمنی سفرهای دریایی از طریق افزودن ۱۲۶ همیار ناجی به تیم‌های عملیاتی و افزایش نقطه استقرار تیم‌های جستجو و نجات دریایی به ۱۵۰ نقطه از سواحل کشور، ۳۸۶ نفر از حوادثی همچون افتادن به دریا، به گل نشستن، خروج شناور از مسیر، نقص فنی شناور مسافری، خدمات پزشکی و... نجات یافته‌اند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به هوشیاری و آمادگی تیم‌های جستجو و نجات دریایی و افزایش نظارت‌ها در طرح سفرهای دریایی نوروزی، توضیح داد: سفرهای دریایی نوروزی در بنادر و جزایر کشور فاقد هرگونه خسارات جانی بوده است که علاوه بر همکاری مردم در رعایت اصول ایمنی دریایی، ناشی از ارتقای نظارت‌ها و استانداردهای ایمنی کشتیها و شناورها از یک سو و از خود گذشتگی و آمادگی تیم‌های جستجو و نجات دریایی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تعامل مناسب بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری و برگزاری مانورهای مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی، ظرفیت‌های عملی نجات دریایی و حوزه هوایی ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار