مدیر آموزش و پرورش جوادآباد:

رمضان بهار دل‌ها و آتشی برای از بین‌رفتن گناهان است

جوادآباد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش جوادآباد، ماه مبارک را رمضان بهاری برای دلها ،آتشی برای از بین رفتن گناهان خواند و روزه گرفتن را عاملی موثر در توقف برخی از بیماری‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۰۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رمضان بهار دل‌ها و آتشی برای از بین‌رفتن گناهان است

عابده مرادی، مدیر آموزش و پرورش جوادآباد در گفت‌و‌گو با پانا در رابطه با بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: «بهار حس خوبی به انسان می‌دهد. دعای تحویل سال در خود تحولی دارد، یعنی خدایا حال ما را به بهترین حال ها تبدیل کن و سال ما با آرزوی تحول آغاز می‌شود.»

وی افزود: «تحول می‌تواند یک نقطه عطف در زندگی همه ما باشد؛ همچنین ما می‌توانیم در بهار طبیعت تصمیم های جدید و بزرگی بگیریم و شروع سال جدید را نقطه عطف زندگی مان قرار دهیم.»

مرادی ادامه داد: «امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده است و این یک اتفاق زیبا و قشنگ است. کلمه رمضان یعنی سوزاننده گناهان و به این دلیل اینگونه نام گذاری شده است که در این ماه بسیاری از گناهان ما از بین می‌روند، آمار جرم و جنایت ها و گناهان کمتر می‌شود و محبت نیز افزایش می‌یابد.»

مدیر آموزش و پرورش جوادآباد همچنین به نکته جالبی اشاره کرد: «نکته جالب اینجا است که بیشتر چیزهایی که در دین ما وجود دارد، سال ها بعد دانشمندان به آن دست یافته اند. امیرالمومنین حضرت علی(ع) چندصد سال پیش فرمودند که هر روز 21 مویز با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم بخورید و در حال حاضر ثابت شده است که دقیقا در 21 مویز قند طبیعی میزان مصرف روزانه بدن وجود دارد.»

وی در پایان اظهار کرد: «دانشمند ژاپنی به نام یوشینوری اسومی برنده جایزه نوبل در یک تحقیقات گفته است که مکانیسم، اتوفاژی در بدن است که سلول های بدن را بازیافت می‌کند. یعنی هنگامی که ما روزه هستیم چون مدت گرسنگی طولانی داریم این مکانیسم کمک می‌کند بدن از سلول ها تغذیه کند و باعث توقف برخی از بیماری ها از جمله سرطان بشود.»

دانش آموز خبرنگار: شقایق اردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار