آخرین آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی

تهران(پانا) - رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه وضعیت تصادفات در نوروز امسال نگران‌کننده است، گفت ۶۶۶ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات از دست دادند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی

سردار حسن مؤمنی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه کاشان - اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از امروز شاهد موج بازگشت مسافران به موطن های خود هستیم و اکثر محورهای مواصلاتی کشور دارای ترددهای پرحجم، اما روان است.

وی افزود: در محورهای شمالی کشور ترافیک نیمه سنگین و سنگین را شاهد هستیم و از صبح روز گذشته یازدهم فروردین ماه مجبور شدیم مسیر جنوب به شمال محور چالوس را به علت بار ترافیک و حجم تردد خودروها مسدود کنیم و بنابراین مسیر شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی به صورت یک طرفه است و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم این مسیر به صورت یک طرفه باقی بماند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به تردد نیمه سنگین و پرحجم در مسیر "هراز" و محور "رشت - قزین" گفت: به همین جهت می‌طلبد که رانندگان صبوری بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان از شانه خاکی جاده استفاده نکنند، چرا که این کار خطرات ناگواری به دنبال دارد.

مؤمنی در خصوص وضعیت تصادفات در نوروز امسال را نگران کننده عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین ماه 1402 تعداد 666 نفر از هموطنان در تصادفات شهری و جاده ای جان باختند و 14 هزار و 300 نفر هم مجروح شدند که متاسفانه برخی از مجروحان بدحال هستند و احتمال دارد که به تعداد جان باختگان نیز افزوده شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 4 عامل سبقت و سرعت غیر مجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز 82 درصد حوادث جاده‌ای در کشور هستند، گفت: از رانندگان درخواست داریم تا در هنگام بازگشت از سفرهای نوروزی خود قوانین و مقررات رانندگی را به طور کامل رعایت کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری کنند.

وی از ثبت 397 میلیون تردد از 25 اسفند ماه تاکنون در جاده های کشور خبر داد و گفت: سفرهای نوروزی کشور در این مدت نسبت در نوروز 1402 به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مؤمنی افزود: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته، ولی بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران و گیلان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راه کشور در خصوص وضعیت تصادفات در آزادراه کاشان هم گفت: یکی از برنامه‌های پلیس راه این است که موانع بتنی جایگزین گاردریل‌های فلزی در این آزادراه شوند که این کار در برخی از نقاط انجام شده و هنوز در برخی از نقاط باقی مانده است.

وی گفت: از مسئولان استان اصفهان تقاضا داریم که به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند، چون اگر بتوانیم دیواره‌های بتنی را در مسیر رفت و برگشت جایگزین کنیم میزان تصادفات فوتی و جرحی در این محور به میزان بالایی کاهش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار