سرابی در شازند

شازند (پانا) - سراب عباس‌آباد یکی از اماکن گردشگری شهرستان شازند در استان مرکزی است که رودها و چشمه‌های فراوانی را در خود جای داده است و به خاطر آب‌ گوارا در میان گردشگران شناخته شده است و مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سرابی در شازند

شهرستان شازند یکی از شهرستان‌های استان مرکزی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اراک قرار دارد و این شهرستان در کنار استان‌های همدان و لرستان واقع شده و دارای آب‌وهوای کوهستانی است.‌

شهرستان شازند به دلیل وجود اماکن گردشگری متعددی مانند قله مرتفع شهباز، دریاچه شازند، سراب عباس‌آباد و همچنین پیست اسکی پاکل به قطب گردشگری استان مرکزی تبدیل شده است.

این شهرستان به دلیل وجود ارتفاعات زیاد، اغلب تا اوایل فصل زمستان پوشیده از برف است و به همین دلیل دارای رود‌ها و چشمه‌های متعددی است و جالب است بدانید در این شهرستان ۶ رود دائمی،۱۲۳ رود فصلی و ۴۷۰ دهنه چشمه وجود دارد.‌

یکی از این منابع آبی شهرستان شازند که به مکان گردشگری تبدیل شده، سراب عباس‌آباد است، این سراب یکی از اماکن گردشگری پرطرفدار شهرستان شازند به حساب می‌آید که در ۲ کیلومتری شهرستان شازند و در دامنه شمالی رشته کوه راستوند و در جنوب دشت شازند واقع شده است.

سراب عباس‌آباد به دلیل وجود آب گوارا و همچنین مناظر طبیعی زیبا در بین گردشگران خارجی نیز شناخته شده است و این سراب در زیر قله شهباز، مرتفع ترین قله استان مرکزی قرار دارد که هر ساله پذیرای گردشگران است.

درباره ویژگی های چشمه عباس‌آباد باید عنوان کرد که میزان آبدهی این چشمه به طور متوسط حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه است و ارتفاع چشمه عباس‌آباد از سطح دریا ۱۹۰۰ متر است که روستاهای عباس آباد، اکبر آباد و بخش هایی از شهرستان شازند از این آب برای کشاورزی و همچنین شرب استفاده می کنند.

آب این چشمه دارای املاح معدنی است که کیفیت خیلی خوبی دارد و این چشمه از نوع چشمه های کارستیکی به شمار می رود و ذخایر آب کارستیکی به منابع آب‌های زیرزمینی گفته می شود که به صورت چشمه از زمین خارج می شود و یا به وسیله چاه‌های عمیق قابل استخراج و بهره‌برداری است.

چشمه عباس‌‌آباد به دلیل نزدیکی به شهرستان شازند و همچنین وجود امکانات متعددی از قبیل پارک، وسایل بازی کودکان، پارکینگ، پیاده‌رو و مراکز خرید باعث شده تا گردشگران به راحتی از این فضا لذت ببرند.

اگر به شهرستان شازند سفر کردید به شما پیشنهاد می کنیم، حتما از این مکان دیدن کنید و از آب‌ گوارای آن بنوشید.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار