مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت آموزش و پرورش استان سمنان در سال ۱۴۰۲ با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه ریزی و اقدام خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است

عادل خالقی با بیان اینکه تاکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، خاطرنشان کرد: علت آن‌هم این است که تولید، سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است و آموزش و پرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق این مهم تلاش خواهد کرد.

وی با تأکید به نقش آموزش‌های ترکیبی و مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، بیان کرد: یکی از اهداف آموزشی در هنرستان‌ها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان است. آموزش‌های هنرستانی می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، سبب ارتقاء سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود.

مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان، با اشاره به اینکه تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه ریزی و اقدام خواهد نمود و با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده به سمت هنرستان‌ها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش های باکیفیت اقدام تا دانش آموزان با فراگیری ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به تولید کمک کنند.

خالقی، از فعالیت حدود ۱۰۰ هنرستان با تعداد ۱۱۲۰۸ دانش آموز در استان خبر داد و گفت: استان سمنان با سهم ۴۶ درصدی هدایت دانش آموزان به شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش جزء استان برتر کشور می باشد و در سال ۱۴۰۲ این سهم را به ۴۹ درصد ارتقا خواهد داد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین آموزش و پرورش، سازمان صمت و اداره کل شهرک های صنعتی استان سمنان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان، در راستای توسعه رشته های مهارتی و کمک به تامین نیروی کار ماهر براساس آمایش سرزمینی در زمینه صنعت، خدمات و بخش کشاورزی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار