بازیگر تئاتر بیان کرد:

ما موظف به انتقال فرهنگ غنی این سرزمین به فرزندان خود هستیم

اسلامشهر (پانا) - یک بازیگر تئاتر به مناسبت روز هنرهای نمایشی گفت در سرزمین ایران که ادبیاتی غنی و تاریخی استثنایی دارد و تعزیه، نقالی یا حتی سیاه‌بازی و شخصیت معروف حاجی فیروز میراث فرهنگی این سرزمین است، وظیفه این است که این فرهنگ به فرزندان انتقال پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ما موظف به انتقال فرهنگ غنی این سرزمین  به فرزندان خود هستیم

تئاتر، یکی از هنرهای اصلی نمایش است که بازیگران زیادی را به عرصه سینما و تصویر معرفی کرده است. تئاتر، داستانی را در برابر تماشاگران نمایش می‌دهد. به مناسبت روز جهانی هنرهای نمایشی و تئاتر یا همان نمایش صحنه‌ای، امیر میرزاده بازیگر تئاتر و دارای مدرک کارشناسی تئاتر، گرایش بازیگری در گفتگو با پانا به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

امیر میرزاده، در رابطه با انگیزه ورود خود به دنیای هنر اظهار کرد: «هر فردی پس از تولد رسالتی دارد و ناخواسته تمام سعی خویش را می‌کند تا آن را به پایان برساند، من نیز در این تصور بودم که با حضور و فعالیت در این عرصه جذاب می‌توانم در جهان هستی موثر باشم. سپس در هنرستان هنرهای تجسمی حضور یافتم و تحصیل کردم، هنر در روح من عجین شده بود، دیپلم تئاتر گرفتم و در دانشکده هنر تهران مشغول به تحصیل شدم و فارغ‌التحصیل شدم و از آن روز تا به امروز تئاتر و هنر رابطه صمیمی با زندگی من دارد.»

وی در رابطه با هنرهای نمایشی و مفهوم تئاتر در دوران‌ باستان بیان کرد:«زادگاه و ریشه تئاتر متعلق به یونان باستان، سپس روم باستان است و به مرور تمام جهان را فرا گرفت، از کلمه تئاتر روم به مفهوم محل تماشای نمایش یا جایگاه تماشا کردن گرفته شده است. تئاتر در ظاهر و در فضای عمومی جنبه سرگرمی داشته و بعد، جایگاه فلسفی، دموکراسی و حتی سیاسی پیدا کرد.»

میرزاده ادامه داد: «اگر به مفهوم هنرهای نمایشی در ایران توجه کنیم، می‌توان به تعزیه، نقالی یا حتی سیاه‌بازی و شخص معروف حاجی فیروز اشاره کرد. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که فرهنگی بسیار غنی و کهن دارد و این فرهنگ سراسر آمیخته به هنر است، هنری که در هیچ جای این جهان هستی مشابه ندارد،فرهنگ و هنر دو مقوله هستند که به هیچ عنوان از هم جدا خواهدشد.»

وی با اشاره به اینکه تئاتر دنیایی پر از ویژگی‌هاست افزود: «هر شغل و رشته‌ای معایب و مزایا و ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارد و تئاتر و هنرهای نمایشی نیز از این امر مستثنی نیست. ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که ادبیاتی غنی و تاریخی استثنایی دارد،من فکر می‌کنم که در کشور ما باید به هنرهای نمایشی خیلی بیشتر از الان توجه شود.هنردوستان کشور ما بسیار هستند.»

این بازیگر تئاتر تأکید کرد: «تئاتر در ظاهر یک هنر و رشته عملی است، اما به عقیده بنده هر چه در زمینه تحصیلات هنری بیشتر کار شود و مراتب و تحصیلات بالاتری را انسان طی کند در عمل بسیار موفق است.»

وی خاطرنشان کرد: «ما مردمان ایران زمین نباید تاریخ دیرینه خود را فراموش کنیم، همه ما باید غرق هنر شویم. هر هنری اعم از موسیقی، گرافیک، قالی‌بافی و ... هنر است. هنر، جلال بخش روح و زندگی است، ما موظف هستیم این فرهنگ را به فرزندان خود نیز انتقال دهیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار