معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

پویش سین هشتم باعث شناخت هویت ملی و فرهنگی است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت پویش سین هشتم موجب افزایش شناخت دانش‌آموزان با فرهنگ، زبان و گویش‌های محلی سایر استان‌ها خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پویش سین هشتم باعث شناخت هویت ملی و فرهنگی است

حسن بروشکی گفت: زمینه‌ سازی های لازم برای دانش آموزان جهت تولید محتوا موجب معرفی نقاط و جاذبه‌های گردشگری کشور و تقویت هویت ملی و مذهبی دانش آموزان مخاطبین پویش ملی سین هشتم (سفر‌ها و سفره‌ها) خواهد شد.

وی افزود: در این پویش ملی تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می‌توانند مشارکت فعال داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این پویش دانش آموزان می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی شرکت کنند و با استفاده از ابزار‌های تولید محتوا به معرفی سنت‌ها و مراسم بومی در بزرگداشت عید نوروز و ماه مبارک رمضان بپردازند.

در این جلسه رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح «پویش سین هشتم» آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مناسبت‌ها و آیین‌های ملی و مذهبی(نوروز و رمضان) و گرامیداشت آنها، آشنایی با اماکن مقدسه، آثار تاریخی و باستانی، مراکز علمی، سیاحتی و تفریحی به عنوان جاذبه‌های سفر نام برد.

وی افزود: قالب آثار می بایست شامل لب‌خوانی خانوادگی قطعه جدید اسماء الحسنی در قالب ویدئو، نقاشی خانوادگی در قالب عکس، سفره سحر و افطار در منزل یا مسجد در قالب عکس، سفره هفت سین در قالب عکس، تهیه فیلم از مراسم احیای شب‌های مبارک قدر در قالب ویدئوکست، تولید برنامه رادیویی ۵ دقیقه‌ای ویژه کانون‌های فرهنگی تربیتی با موضوع معرفی مراکز تاریخی و دیدنی، معرفی سوغاتی شهر، آداب و رسوم، آوا‌ها و نوا‌های محلی باشد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه دری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار