پارک طبیعی هفت حوض از مناطق گردشگری بی‌نظیر مشهد

مشهد (پانا) - پارک طبیعی هفت حوض در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است. این پارک حدود ۵۷۰ هکتار از آن منطقه را در برمی‌گیرد. پارک هفت حوض هنوز با وجود طبیعت بکر و دیدنی و آرامش غیرقابل وصفش جزء جاذبه‌های ناشناخته یا کمتر شناخته‌شده مشهد به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پارک طبیعی هفت حوض از مناطق گردشگری بی‌نظیر مشهد

در دل صخره ها و سنگ های صاف و صیقلی بستر رودخانه طرق ۷ حوضچه زیبا شکل گرفته اند که برخی از آن ها به اندازه یک استخر کوچک هستند و گردشگران در شرایط جوی مساعد داخل حوضچه ها آب تنی می کنند. سکوت این منطقه و صدای جریان آب یکی از زیباترین تجربه های حضور در پارک طبیعی هفت حوض به حساب می آید. البته برای رسیدن به این حوضچه ها باید مسیری طولانی را پیاده روی کنید ولی زیبایی حوضچه ها ارزش این همه انرژی و وقت را دارد.

این پارک در احاطه کوه های خلج جلوه های زیبایی به خود گرفته و حتی برخی از بازدیدکنندگان بعد از دیدن هفت حوض به کوهپیمایی و یا کوهنوردی در این کوه ها می روند. ناگفته نماند که عکاسی در پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از سرگرمی ها و تفریح هاست و با سوژه های زیبایی که نصیبتان می شود از آن لذت خواهید برد.

در بستر آهکی یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بینالود در اثر بارش باران اسیدی و جریان هزار ساله آب، گودال هایی به وجود آمده که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. آب در مسیر حرکت خود از یک حوضچه به حوضچه دیگری می ریزد و در نهایت در مسیر رودخانه به جریان خود ادامه می دهد. گفته می شود که آب از هزار سال پیش در این حوضچه ها جریان دارد و امروزه اصلی ترین جاذبه این پارک طبیعی همین حوضچه ها هستند.

در این بوستان تعدادی آلاچیق تابستانی و زمستانی وجود دارد که می توان بساط پیکنیک را در آن ها به پا کرد. البته امکانات رفاهی دیگری مثل رستوران سنتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز در مجموعه بوستان هفت سنگ وجود دارند.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار