ادامه ریزش برف در محور کندوان؛ مسافران احتیاط کنند

تهران (پانا) - موج دوم ریزش برف که اوایل بامداد امروز چهارشنبه در محور کوهستانی کندوان آغاز شد همچنان ادامه دارد و مسوولان پلیس راه و راهداری منطقه از رانندگان و مسافران نوروزی خواستند با احتیاط رانندگی و سفر را مدیریت کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ادامه ریزش برف در محور کندوان؛ مسافران احتیاط کنند

به گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس، هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی که با کاهش محسوس دما و بارش باران به نسبت شدید نیز همراه است، تداوم ناپایداری در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای استان را تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری پیش بینی کرد.

پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران به استناد تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی نشان می دهد که شرایط جوی استان از پایان روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری بارانی و سرد خواهد بود و شهروندان و مسافران ادامه تعطیلات سال جدید را با وزش باد و باران، کاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق ییلاقی سپری خواهند کرد.

مسوولان نهادهای خدمات رسان پلیس راه و راهداری محور ارتباطی پرتردد کندوان با اشاره به ادامه ریزش برف در این محور از مسافران نوروزی و رانندگان خواستند با احتیاط رانندگی کنند.

هم اکنون ریزش برف و سرمای شدید محدوده محور کندوان به گفته عوامل پلیس راه منطقه سبب لغزندگی سطح محور شده است.

آنان می گویند سقوط سنگ در محور کندوان با توجه به ریزش برف و باران و نوسانات دما محتمل بوده و مسافران در این شرایط جوی از سفر غیر ضروری پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه کندوان گفت : مسافران و گردشگران از توقف در حاشیه کوه های این محور کوهستانی پرتردد کشور به دلیل احتمال سقوط سنگ از ارتفاع پرهیز کنند.

سرگردمحمد احمدی افزود : هواشناسی تغییرات جوی را اعلام کرده و ریزش برف و باران تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد بنابرین این محور کوهستانی نیز هر لحظه آبستن حوادث بوده و ریزش و سقوط سنگ محتمل است.

شب گذشته بر اثر سقوط سنگ ۲ مسافر نوروزی در محور کوهستانی کندوان جان باختند.

فرمانده پلیس راه کندوان اظهارداشت: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

سرگرد احمدی بر ضرورت پرهیز از تردد غیر ضروری مسافران تاکید و اضافه کرد: رانندگان از تخلفات حادثه ساز نظیر حرکات نامتعارف، سبقت از سمت راست و حرکت از شانه خاکی جاده به طور جدی خودداری کنند.

فرمانده پلیس راه کندوان ادامه داد : در زمان حاضر روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو از محور کندوان عبور می کنند که این رقم در روز سه شنبه به ۳۰ هزار خودروی سفر افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: هم اکنون تردد در این محور کوهستانی جریان دارد و مشکلی خاصی وجود ندارد.

به گفته سرگرد احمدی به علت ریزش برف شدید سه شنبه شب در این محور به ۴۰۰ دستگاه خودروی در راه مانده خدمات رسانی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس هم گفت : بر اثر سقوط سنگ از ارتفاع در شب گذشته ۲ نفر از مسافران نوروزی در محور کوهستانی کندوان جان باختند.

مهدی صفایی افزود : حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته به علت سقوط سنگ در محدوده ولی آباد به روی خودروی پژو پارس متاسفانه سرنشینان این خودرو که یکی ۱۸ ساله و دیگری سه ساله بودند فوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون همه نیروهای انسانی این اداره به همراه عوامل پلیس راه و نیروهای امدادی مستقر در محور کندوان در حال خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

برابر آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی ۲۵ اسفند ماه تاکنون بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر از سه مسیر اصلی ارتباطی هراز، کندوان و فیروز کوه وارد مازندران شده اند.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار