مسیر رشد تعاونی‌های خراسان جنوبی در یک سال گذشته

صادرات 11 ماه گذشته خراسان جنوبی به 12 میلیون دلار رسید

بیرجند (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، میزان صادرات 11 ماه سال گذشته تعاونی‌های خراسان جنوبی را 12 میلیون دلار اعلام کرد که این میزان در همین مدت طی امسال به 15 میلیون و 150 هزار دلار رسید.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
صادرات 11 ماه گذشته خراسان جنوبی به 12 میلیون دلار رسید

غلامرضا اشرفی در فروردین 1401 اعلام کرد: شرکت های تعاونی با ۹هزار و ۸۸۲ فرصت شغلی و سرمایه ۴۹۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال در استان فعالیت می ‌کنند.

وی تاکید کرد: مقایسه افزایش ارزآوری تعاونی های استان برای امسال و سال گذشته نشان می دهد که میزان صادرات این شرکت ها 125 درصد بیشتر شده است.

اشرفی گفت: رقم 15 میلیون و 150 هزار دلار صادرات امسال استان از طریق 23 شرکت تعاونی و صادرات مستقیم و غیرمستقیم در 10 شهرستان بدست آمده است.

وی ادامه داد: تعاونی های استان امسال، زعفران، سنگ بازالت و گرانیت، فرش دستباف و صنایع دستی را صادر کرده اند و سال قبل در زمینه صادرات کالاهایی چون فرش، جوجه شترمرغ، سنگ بازالت، محصولات کشاورزی و صنایع دستی، زرشک، زعفران و پلاستیک فعال بودند.

اشرفی بیان کرد: مقصد امسال کالاهای صادراتی تعاونی ها به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کشور‌های همسایه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی بوده و این شرکت ها پارسال به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، سوریه، آلمان، یونان، دانمارک، خلیج فارس، قطر، آفریقای جنوبی، چین، اتریش و عمان صادرات داشته اند.

به گفته وی صاردات پارسال تعاونی ها طی یک ماه اسفند با افزایش 855 هزار دلار در مجموع به 12 میلیون و 855 هزار دلار رسیده است.

اشرفی، شرکت‌های تعاونی را مجموعه‌ای مناسب برای حمایت از سرمایه‌های غیرمتمرکز موجود در جامعه و نیز برای ایجاد اشتغال، توسعه صادرات پایدار و کاهش نرخ بیکاری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار