عضو شورای عالی جهاد سازندگی در گفت‌وگو با پانا:

وقتی آموزش‌و‌پرورش اولویت باشد همه طرح‌های تحولی از مسیر آن می‌گذرد

باید به آموزش و پرورش جایگاه بالاتری داد‌

تهران (پانا) - عضو شورای عالی جهاد سازندگی و مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی تاکید کرد وقتی در نظریه‌های حکمرانی، آموزش‌و‌پرورش اولویت باشد تمامی طرح‌های تحولی در حوزه‌های مختلف سلامت، کشاورزی و فرهنگ و ... حتماً از مسیر آموزش‌و‌پرورش می‌گذرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
وقتی آموزش‌و‌پرورش اولویت باشد همه طرح‌های تحولی از مسیر آن می‌گذرد

محمدهانی ایرانمنش، عضو شورای عالی جهاد سازندگی و مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه تا به آموزش و پرورش نگاه فرابخشی وجود نداشته باشد کاری انجام نمی‌شود، گفت: «‌نظریه حکمرانی من این است که از میان تمامی این وزارتخانه‌هایی که داریم حوزه صنعت، سلامت، کشاورزی و فرهنگ همه در کنار آموزش و پرورش تعریف شود. در واقع موضوع این است که تا به آموزش و پرورش جایگاه بالاتری ندهیم و نگاه فرابخشی نداشته باشیم کاری پیش نمی‌رود.»

ایرانمنش اظهار کرد: «وقتی آموزش و پرورش اولویت باشد هر طرح و ایده تحولی که در حوزه کشاورزی، سلامت و امثال این‌ها مطرح شود به آن‌ها گفته می‌شود که راهش آموزش و پرورش است و اگر بخواهی تحول بزگی رقم بزنی باید با بدنه معلمان و خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارتباط بگیری که از مسیر آموزش و پرورش مقدور می‌شود.»

وی افزود: «امروز کشور دچار بحران خشکسالی است اما بیشترین مصرف آب کشور در حوزه کشاورزی است. با اندکی تحول در نظام آبیاری و مدیریت آب می‌توان این موضوع را تا 50 درصد کاهش داد و مدیریت کرد تا این بحران به صفر برسد.»

ایرانمنش اظهار کرد: «موضوعات مهم این‌چنینی که در اقتصاد کشور تأثیرگذار است نیاز به آموزش و اراده جمعی دارد و وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند به‌تنهایی اقدامی انجام دهد. اگر وزارت جهاد کشاورزی دست‌به‌دست آموزش و پرورش و رسانه بدهد در مدت‌زمان کوتاهی می‌تواند تحول بزرگی رقم بزند. اگر به آموزش و پرورش اینگونه نگاه شود نگاه جامعه به تولید هم‌ تغییر می‌کند.»

وی افزود: «اگر به دنبال تولید دانش‌بنیان هستیم باید بدانیم که حرکت دانش‌بنیان از آموزش و پرورش شروع می‌شود آنگاه معاونت علمی و مجموعه وزارت صمت و وزارت بازرگانی همه مهم‌ترین مسئله‌شان آموزش و پرورش می‌شود.»

عضو شورای عالی جهاد سازندگی گفت: «اگر حکمرانی به آموزش و پرورش نگاهی خوبی داشته باشد قطعاً آموزش و پرورش جایگاه خودش را پیدا می‌کند. اگر وزارت سلامت بداند ریشه تحولات در بهداشت عمومی و پیشگیری در درون مدارس است آنگاه وزارت سلامت بخش عظیمش را می‌گذارد در وزارت آموزش و پرورش و نگاه فرابخشی پیدا می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار