ساماندهی فضاهای آموزشی و تشکیل کمیته فضایابی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از ساماندهی فضاهای آموزشی و تشکیل کمیته فضایابی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی فضاهای آموزشی و تشکیل کمیته فضایابی در اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش وپرورش اردبیل در آخرین جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق این استان که در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان اردبیل برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور ساماندهی فضاهای آموزشی، کمیته فضایابی در این استان تشکیل و اطلاعات لازم نیز در اختیارفرمانداران و مسئولین ذیربط در قرار گیرد.

وی با اشاره به مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به استان افزود: پیگیری مصوبات سفر مقام عالی وزارت توسط نواحی و مناطق و معاونین اداره کل در اولویت کاری باشد. همپنین مصوبات سفر مدیرکل به مناطق و نواحی و قول های مدیرکل در مدارس باید توسط رؤسا و معاونین اداره کل پیگیری و به سرانجام برسد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان ادامه داد: تشکیل کارگروه های مربوط به ساماندهی مدیران مدارس از هم اکنون برای سال تحصیلی آتی و برنامه ریزی برای استفاده از مدیران شایسته و انقلابی برابر مقررات آموزش و پرورش مد نظر مدیران و رؤسای نواحی و مناطق باشد.

صفری گفت: ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ اتمام زمان ساماندهی مدیران مدارس خواهد بود و حتما از ظرفیت نهادهای انقلابی و بسیج فرهنگیان و سایر مراجع برای شناسایی و انتخاب مدیران برتر و انقلابی درمدارس استفاده گردد.

وی ضمن تاکید بر آمادگی برای برگزاری آزمون شبه نهایی ، تصریح کرد:تجلیل کنکوری های برتر، تشکیل جلسات ستاد کنکور و استفاده از نظرات صاحب نظران حوزه کنکور از برنامه های مهم آموزش و پرورش این استان است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان با اشاره به بحران وضعیت تراز نیروی انسانی گفت: برای سال بعد ضمن احصا و پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز، جلسات کمیته ساماندهی نیروی انسانی بصورت جدی و مستمربا هدف مدیریت این موضوع تشکیل گردد.

صفری با تبیین اهداف برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: طرح سپاس از برنامه های شاخص کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان است که با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت انجام میشود ودر این خصوص برنامه ریزیهای لازم برای اجرای پیش اجلاسیه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با پیش بینی برنامه های فاخر توسط همه عوامل اداری بصورت جدی پیگیری گردد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخننش اظهار کرد: موتورخانه های مدارس و بررسی سیستم های گرمایشی مدارس از اهم امور است. بنابراین بهسازی آنها توجه ویژه می طلبد. تعامل و ارتباط با فرمانداران و بخشداران و استفاده از ظرفیت آنها با هدف تعمیر و تجهیز مدارس بصورت مستمر در جریان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تهیه و تدوین شاخص های مقایسه ای عملکرد دو ساله توسط نواحی و مناطق گفت: شاخص های ارزیابی ادارات تا تیرماه در سامانه تسما قرار خواهد گرفت. بنابراین از هم اکنون نسبت به جمع آوری مستندات لازم اقدام شود.

صفری گفت: فراخوان تدوین کتابچه داستان های کوتاه تربیتی که توسط آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل تاکید شده است در کانون توجه و راس برنامه های تربیتی نواحی و مناطق قرار گیرد. همچنین رصد و پایش مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه و پاسخگویی مناسب و به موقع و اطلاع رسانی به آموزش وپرورش استان توسط مدیران و رؤسا مورد انتظار است.

وی با اشاره به پیگیری مطالبات فرهنگیان توسط آموزش وپرورش استان گفت: حق الزحمه طرح تثبیت و یادگیری توسط معاونین آموزشی و پشتیبانی آموزش وپرورش استان بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

این مقام مسئول تجهیز مدارس شبانه روزی بخصوص مدارس مناطق محروم، استفاده از ظرفیت‌های بنیاد علوی و بسیج سازندگی در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی را از دیگر اولویت‌های کاری آموزش وپرورش این استان برشمرد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان در پایان بر برگزاری جلسات پدافند غیرعامل با محوریت مدارس و همچنین تجلیل از مؤسسین مدارس غیر انتفاعی و خیرین مدرسه ساز تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار