آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه ( پانا)_ آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ در شهرستان فیروزکوه به امامت امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در مسجد امام حسین شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ شهرستان فیروزکوه

یدالله سراج، امام جمعه موقت فیروزکوه، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان در رابطه با عالم برزخ گفت: انسان پس از مرگ به عالم برزخ منتقل می‌شود وجهان پس از مرگ‌ فقط برای انسان نیست بلکه مختص کل هستی و آفرینش است ؛ منتها امتیاز و ارزش برای انسان است چون در انسان فنا، فلاکت و تباهی راه ندارد و حقیقت وجودی انسان چیز دیگری است؛ این از افتخارات مکتب و مذهب ما است که پس از مرگ دیوان عمل صالح همچنان باز است .

سراج با اشاره به سوره یس درباره تاج کرامت گفت: فردی مومن از آل فرعون به حضرت موسی ایمان آورد و مورد تهدید قرار گرفت؛ ایمانش قوی‌تر شد به مرحله یقین رسید تا اینکه به شهادت رسید و از عالم برزخ پیام داد که "یالیت قومی یعلمون بماغَفَرلی ربی وجعلنی من المکرمین"، ای کاش ملت من ، یعنی فراعنه و فرعون، می‌دانستند خدا با من چه معامله‌ای کرده است ، اولاً مرا آمرزیده ،گذشته‌ام‌ را محو کرده تاج کرامت به من داده است لذا تاج کرامتِ عالم برزخ با عالم دنیا پیوند دارد.

وی پیرامون مصادیق عمل صالح بیان کرد: کاشتن درخت با نیت قربت الی الله عملی صالح است و تا زمانیکه درخت برقرار است و دیگران حتی پرندگان و حیوانات از سایه درخت، برگ درخت،چوب درخت و ثمره آن استفاده می‌کنند، اجر و پاداش برای انسان درنظر گرفته می‌شود. حفرچاه، انجام کارهای عام المنفعه، ساخت مسجد، مدرسه و حسینیه حتی به اندازه یک آجر کمک نیز، اعمال صالح محسوب می‌شوند حتی پس از مرگ انسان، تا زمانیکه دیگران از آن چاه یا بنا استفاده می‌کنند انسان از فضیلت بهره‌مند می‌شود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به اینکه یکی از مصادیق دیگر عمل صالح ، فرزندان صالح هستند گفت: امام سجاد (ع)در صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهد و می‌گوید، خدایا درتربیت فرزندانم مرا یاری کن. هر قدم ارزشمندی که فرزندان شما در راه رفاه جامعه بردارد عمل صالحی است که کاملا استمرار دارد پس عالم برزخ و عمل صالح را فراموش نکنید.راه نجات در عالم مرگ و عالم قبر و عالم برزخ داشتن تقوای الهی است وتاج کرامت را به کسانی می‌دهند که در به در به دنبال تقوای الهی هستند.

سراج در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان باید تمام وجودمان روزه باشد خانواده ، جامعه و شهر و دیارمان روزه باشند و کاری کنیم که شخصیت واقعیمان را در این ماه پیدا کنیم و همانطور که خدا در قران می‌فرماید، مومنان روزه بگیرید به تقوا نزدیک شوید و نجات یابید؛ خودمان را مهیا کنیم که در ایام رمضان شیطان را سیاه رو و مغلوب کنیم خداوند کرامت را برای بشریت خلق کرده در این ماه شما می‌توانید تاج کرامت را بر سرتان بگذارید.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی حلول سال نو بیان کرد: ذات و طینت بشر به دنبال عید است و اسلام هم عید نوروز را برای ما امضا کرد و این از افتخارات ماست. که با آمدن عید انسان به دنبال صله رحم ،دید و بازدید، طهارت و نظافت می‌رود که همه اینها در اسلام تاکید شده است پس بشتابیم دل ها را شاد کنیم و نیاز نیازمندان و بی بضاعتان را برطرف کنیم .

سراج ضمن تشکر از مدیران خدوم شهرستان در خصوص توجه با نماز جمعه و ارزش‌های دینی افزود: در سال ۱۴۰۱ کشورمان فراز و نشیب هایی داشت : سیل، زلزله و از طرفی جنگ احزاب، احزابی که خودشان مخالف یک دیگر بودند و اتحاد نداشتند به میدان آمدند و رو سیاه رفتند حرف من به شما نمازگزاران این است که به خود ببالید و افتخار ما به قرآن محمدی است و همانطور که با قرآن و ولایت بودیم با قرآن و ولایت خواهیم ماند .

وی در پایان خطاب به دنیای استکبار گفت : دشمنان ما نه ملت را شناختند نه نظام ما را شناختند و نه رهبر ما را و بی‌گدار به آب می‌زنند ملتی که ۱۴۰۰سال است برای سیدالشهدا اشک می‌ریزد این اشک ذلت نیست بلکه اشک عزت است...اشکی که به دنیا می‌گوید من یار و یاور مظلومان عالمم. ملتی که ۱۲۰۰سال است که در ماه مبارک رمضان‌ هرشب می‌گوید:" اللهمّ انّا نرغَبُ الیکَ فی دولت کریمه" ملتی که دربه در به دنبال دولت و حاکمان صالحان است و زیر پرچم استعمار جمع نمی‌شود یوغ حاکمان ستمگر را بر گردنش نمی‌گذارد، رهبری فرزانه از سلاله حضرت زهرای مرضیه داریم که با حکم حکیمانه،فرمان صادر می کند و فریاد می‌زند هیهات من الذلّه این‌ که دنیا بخواهد با این ملت ونظام و رهبر فرزانه بجنگد خیالی باطل است ملت ما، نظام ما و رهبری ما پرچم را به دست صاحب اصلی‌اش خواهد سپرد وآن روز نزدیک است.

دانش‌‌آموز خبرنگار:فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار