مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی:

در حاشیه شهر مشهد مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد

مشهد (پانا) - مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی گفت حاشیه شهر مشهد از آن نقاطی است که به دلیل مشکلات فضاهای آموزش و پرورش، شاخص هایی مانند انتقال جمعیت، افزایش جمعیت، مهاجرپذیر بودن آن و افزایش جمعیت اتباع که در حاشیه شهر مشهد ساکن می‌شوند، مشکلاتی در زمینه فضای آموزشی بوجود می‌آورند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
در حاشیه شهر مشهد مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی وجود دارد

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی در آیین کلنگ زنی احداث ۱۰۵ کلاس آموزشی در حاشیه شهر مشهد گفت: پیرو جلسات‌ متعددی که در دفتر آیت الله علم‌الهدی تشکیل شد، مشکلات فضاهای آموزش‌ و پرورش بررسی شد و جلسات متعددی نیز با استاندار و معاون اجرایی استاندار داشتیم و در نتیجه قرارگاهی تشکیل دادیم.

جاسم حسین پور، مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی بیان کرد: خدارا شکر این پیگیری ها در حال به ثمر رسیدن هستند و فرصت ها، قابلیت ها و توانمندی ها در حاشیه شهر متمرکز می شوند تا انشاالله بتوانیم در مدت کوتاهی مشکلات حاشیه شهر مشهد را رفع کنیم.

حسین پور ادامه داد: در نتیجه این تصمیمات و جلسات، بنیاد علوی که هم اکنون در سراسر کشور و در همه زمینه ها به ویژه ایجاد فضای آموزش و پرورش تلاش و فعالیت می کند، بیشتر تعهداتی که در سطح کشور داشتند یعنی از ۶۰۰ کلاس درس، ۱۰۵کلاس آن را به حاشیه شهر مشهد اختصاص دادند.

وی افزود: از بنیاد مستضعفان و همه عزیزانی که در استان خراسان رضوی نمایندگان بنیاد علوی هستند تقدیر و تشکر می‌ کنم.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد از آن نقاطی است که به دلیل مشکلات فضاهای آموزش و پرورش ،شاخص هایی مانند انتقال جمعیت، افزایش جمعیت،مهاجرپذیر بودن آن و افزایش جمعیت اتباع که در حاشیه شهر مشهد ساکن می شوند ، مشکلاتی در زمینه فضا داریم و این از مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان و حتی حاشیه شهر بزرگ تهران کمتر نیست، بلکه در بعضی مناطق حتی بیشتر است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی تاکید کرد: در حاشیه شهر مشهد، در برخی مناطق ما سرانه ۱/۵ را داریم؛ یعنی دانش آموزان ما در حاشیه شهر مشهد، از ۳۰ تا ۴۰ درصد دانش آموزان سطح کشور از فضاهای آموزش و پرورش برخوردار می شوند و ما با این همه امکانات، ظرفیت ها و قابلیت ها زیبنده دانش‌آموزان ما نیست که با زحمت مهاجر شوند و ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: از جنوبی ترین منطقه مشهد که ناحیه دو مشهد را تشکیل می دهد این ۱۰۵ کلاس درس را با هماهنگی مهندس هاتف،حضرتی و کمیلی برنامه ریزی کردیم؛ تمام این مدارس در حاشیه شهر مشهد واقع شده اند تا انشاالله بتوانیم این مدارس را در اول مهر به بهره برداری برسانیم. علاوه بر این ۱۰۵ کلاس درس، ۳۳ مدرسه و پروژه را هم در حاشیه شهر مشهد در دست کار داریم.

حسین پور مطرح کرد: در حاشیه شهر مشهد حداقل ۲۰۰۰ کلاس درس نیاز داریم تا شرایط حداقلی برای دانش آموزان را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون فرصت مولد سازی داریم که با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تمام پروژه های ناتمام را خیرین اعلام آمادگی کردند تا تکمیل کنیم و انشاالله فرصت سازی کنیم تا فضاهای حداقلی را در زمان کوتاه به پایان برسانیم.

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعت کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار