انتقال پیکر بیستمین ایثارگر از استان اردبیل جهت اهدای عضو به تهران

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد پیکر یوسف ملکی بیمار مرگ مغزی جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پیکر بیستمین ایثارگر از استان اردبیل جهت اهدای عضو به تهران

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: زنده یاد ملکی، ۴۹ ساله، اهل و ساکن شهرستان مشگین‌شهر به علت خونریزی مغزی ناشی از فشار خون کنترل نشده، از بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر به اردبیل اعزام و در بخش ICU یک بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده بود.

وی افزود: با وجود مراقبت‌های درمانی و مشاهده علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش بیمار در بیمارستان و بنا بر تشخیص و تایید متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه، با رضایت خانواده ایشان، پیکر متوفی بامداد امروز جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

گفتنی است استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

در این راستا بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در این استان کارت اهدای عضو صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار