مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ۲۰ هزار مدرسه و ۸۰۰ دارالقرآن

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش جزئیات برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ۲۰ هزار مدرسه و ۸۰۰ دارالقرآن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی بزرگترین محفل انس با قرآن کریم جهان اسلام با تاکید بر انجام کار گروهی و استفاده از ظرفیت‌های سایر نهادها در ترویج فرهنگ نماز در مدارس اظهار کرد: براین اساس فعالیت‌های گسترده‌ای در آموزش و پرورش انجام می‌شود زیرا با استفاده از کار گروهی، گستره کمی و کیفی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: همه ساله محافل انس با قرآن را برگزار می‌کنیم که این محافل در سال، دوبار در مدارس انجام می‌شود. در دهه فجر نیز آخرین محفل انس با قرآن برگزار و ۳۰ هزار محفل قرآن تشکیل شد‌.

باقری اضافه کرد: در این‌باره مصمم شدیم با توجه به حرمت شکنی‌هایی که در ساحت قرآن کریم اتفاق افتاده است، سال آینده شروع کار معاونت پرورشی و فرهنگی را با برگزاری بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام با عنوان «هدیه نورانی به عزیزان آسمانی» داشته باشیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: در این راستا در ۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور در یک زمان مشخص، از سوی ۸۰۰ دارالقرآن کریم در مناطق پرجمعیت شهرها یک محفل انس با قرآن تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی متعددی در این‌باره تشکیل شده است تا این کار نقطه‌ای نباشد و به صورت فرایندی برگزار شود. این اقدام از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و دانش‌آموزان به همراه اولیای خود سر سفره افطار در حد نیم ساعت محفل خانگی قرآن را تشکیل می‌دهند و حداقل یک صفحه از قرآن را متناسب با جزء آن روز تلاوت و ثواب را به روح درگذشتگان خود اهدا می‌کنند.

باقری عنوان کرد: این فرایند از ابتدای ماه رمضان شروع می‌شود و در روزهای پایانی این ماه مبارک، بزرگترین محفل در حداقل ۲۰ هزار مدرسه و ۸۰۰ دارالقرآن تشکیل می‌شود. از روز ۱۴ فروردین نیز مدارس، این محافل را برگزار می‌کنند تا در نهایت در یکی از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، محفل بزرگ قرآن انجام و برگزار شود.

وی همچنین خبر داد پویشی در این‌باره راه اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان تمام عکس‌های این محافل را ارسال کنند.

گفتنی است در این جلسه افراد حاضر به بیان نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری این محفل بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار