پانا گزارش می‌دهد؛

آخرین آمار تلفات و مصدومان چهارشنبه آخر سال

تهران (پانا) - براساس جدیدترین آمار رئیس سازمان اورژانس کشور، شمار مصدومین حوادث چهارشنبه‌سوری (از ابتدای اسفند تا ساعت ۲۲:۳۵ امشب) ۱۸۶۰ نفر است که از این تعداد ۱۲۶ نفر قطع عضو، ۵۴۶ نفر آسیب‌دیدگان از ناحیه چشم هستند. رئیس سازمان اورژانس تهران هم از فوت ۱۲ نفر در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین آمار تلفات و مصدومان چهارشنبه آخر سال

یحیی صالح طبری، رئیس اورژانس کشور گفت اظهار کرد: آمار تجمیعی حوادث چهارشنبه‌سوری در استان تهران که اورژانس در آن ماموریت داشته است، از ابتدای اسفندماه تا کنون منجر به مصدومیت ۹۷ تن شده است. همچنین متاسفانه هفت نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه بیشترین دلایل حوادث مربوط به انفجار موادمحترقه بوده است، گفت: آسیب به چشم‌ها و دست‌ها نیز جزو بیشترین آسیب‌هایی است که در ایام چهارشنبه‌سوری به افراد وارد می‌شود.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در مترو مولوی تهران

16:21: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران موفق به کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه در ایستگاه مترو مولوی پایتخت شدند.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی اظهار داشت: افرادی مقدار زیادی مواد محترقه را از یکی از شهرهای شرقی کشور به تهران وارد کردند و قصد داشتند این مواد را از طریق ایستگاه‌های مترو به خریداران تحویل دهند.
به گفته او، ماموران، پنج متهم حامل این مواد را در ایستگاه مترو مولوی تهران بازداشت کردند.
به گفته وی، در جریان بازرسی از این افراد مقدار ۱۰۰ کیلوگرم مواد محترقه از نوع اکلیل سرنج کشف شد.

افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری

۱۶:۳۰ : صالح طبری در تازه‌ترین گزارش خود از حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران گفت: آمار تجمعی مرکز اورژانس تهران تا ساعت ۱۶ امروز نشان می‌دهد که در مجموع از ابتدای اسفند ماه تا به این ساعت هفت تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. ۱۰۳ نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند که ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان هستند و یک نفر از آنان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه ۶۸ نفر درمان و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، گفت: ۱۴ نفر نیز خدمات درمانی را درمحل دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران از ۱۹ مورد قطع عضو درپی حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران خبر داد و گفت: آسیب به چشم با ۴۲ مورد و سوختگی با ۳۹ مورد جزو مواردی است که مصدومان به یک یا چند مورد آن دچار شده‌اند.

به گفته صالح طبری، تکنسین‌های اورژانس تهران در این شب از آماده‌باش کامل برخوردار است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان امدادرسانی شود.

۱۷:۳۰ - وی آخرین مصدومان را ۱۲۸ مورد اعلام کرد و گفت: قطع عضو با ۱۹ مورد، آسیب به چشم با ۵۱ مورد و سوختگی با ۵۲ مورد جزو بیشترین آسیب‌های وارد شده به مصدومان در استان تهران تا ساعت ۱۷ است.

۵۰۰ مصدوم در سراسر کشور تا ساعت ۱۷

۱۷:۴۵ - جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور، گزارشی از وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری در سراسر کشور را تا ساعت ۱۷ تشریح کرد و گفت: تجمیع آمارهای استانی از ابتدای اسفند تا ساعت ۱۷ نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ نفر در سراسر کشور دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۸۸ تن در بیمارستان بستری و شش تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ تن نیز درمان و ترخیص شده‌اند، گفت: متاسفانه ۶۰ مورد قطع عضو، ۱۳۳ مورد آسیب به چشم و ۱۸۶ مورد سوختگی در کشور داشتیم. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم به ترتیب با ۱۳۵، ۶۸ و ۲۷ مورد دارای بیشترین مصدومان در کشور هستند.

اولتیماتوم نیروی انتظامی

در این روز پلیس هم برای متخلفان خط و نشان کشید؛ مرکز اطلاع رسانی فراجا با اطلاعیه‌ای از برخورد با متخلفان خبر داد و تاکید کردکه «پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی‌اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود.» سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از توقیف خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف در چهارشنبه‌سوری خبر داده است.

خودروهایی که مواد محترقه به بیرون پرتاب کنند، توقیف می‌شوند

سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند تهران بزرگ گفت: افرادی که در شب آخرین چهارشنبه سال از داخل خودرو اقدام به پرتاب نارنجک می کنند از طریق دوربین ها شناسایی می شوند.

وی گفت: همچنین وسایل نقلیه ای که اقدام به پرتاب مواد محترقه از داخل خودرو به بیرون می کنند، توقیف می‌شوند. ضمن اینکه سرنشینان آن این به مراجع قضایی نیز معرفی می شوند.

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند تهران بزرگ بازدید و از نزدیک با فعالیت ها و نحوه نظارت بر مدیریت ترافیک شهر تهران توسط کارکنان راهور آشنا شد.

اطلاعیه چهارشنبه آخر سال پلیس؛ مخلان آسایش عمومی تا ۱۵فروردین در بازداشت هستند

در این اطلاعیه آمده است: شادی و نشاط، نعمتی هایی هستند که پروردگار عالم در وجود انسان ها نهاده تا در کنار دیگر احساسات، بتوانند تعادل درونی، روحی و روانی خود را حفظ و در مسیر تعالی گام بردارند و به واسطه غالب شدن یک حس به سمت نابودی و فنا نروند. اما بروز و ظهور این احساسات در یک جامعه متمدن همواره باید در چارچوب های اجتماعی تعیین شده باشد تا باعث آزار سایرین نشود و آرامش افراد را بر هم نزند چراکه همه افراد حق زندگی در بستر امنیت و آرامش را دارند.

انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی به دنبال فرصت هایی برای گردهم آمدن هستند تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند و گذران لحظات حیات را برای خود و هم نوعانشان کامرواتر سازند، پرداختن به آیین ها و سنت ها یکی از این فرصت هاست و شب چهارشنبه آخر سال نیز یکی از این سنت ها برای استقبال از سال نو می باشد.

اما طی سال های اخیراجرای این سنت و آیین ایرانی دچار تغییرات زیانباری شده و در این شب، شاهد حوادث تکان دهنده و آسیب های اجتماعی ناشی از آنها بوده ایم که حاکی از آن است این احساس شادی و هیجان در افراد مدیریت نشده و تبعات منفی بسیاری را برجای گذاشته است.

پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت اقشار مختلف جامعه بر رعایت حقوق شهروندی به ویژه در شب چهارشنبه آخر سال، بر موارد ذیل تأکید داشته و از مردم عزیز درخواست دارد تا با توجه به این نکات، یاریگر پلیس بوده تا دست در دست یکدیگر نگذاریم در آستانه سال نو لحظاتی تلخ و سرنوشتی غمبار برای هموطنان عزیز رقم بخورد.

-به والدین عزیز توصیه می شود در این روزهای پایانی سال به ویژه شب چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را تنها رها نکرده و مراقبشان باشند و خطرات ترقه و آتش بازی را برای آنها بازگو و عاقبت چنین رفتاری را گوشزد کنند.

-مردم عزیز به ویژه نوجوانان و جوانان با غیرت، رعایت حال آن دسته از افرادی که بیشتر در معرض خطر و آسیب هستند از جمله کودکان، زنان باردار و کهنسالان را در نظر داشته باشند.

- پلیس در این روزها تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا از ورود و عرضه مواد محترقه غیرمجاز و آتش زا جلوگیری و با توزیع کنندگان آن برخورد قانونی نماید و در عین حال با حضور در معابر و تسهیل رفت و آمدها با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز همچون گذشته برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.

-آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا تاریخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می گردد.

-هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

در انتها یادآور می شود، تلاش پلیس زمانی حداکثر ثمربخشی را خواهد داشت که مردم خود را در تأمین آرامش جامعه سهیم دانسته و قانون را همواره نصب العین قرار دهند.

بستری شدن ۲۷ مصدوم در تهران

17:35: رییس مرکز اورژانس تهران گفت: اکنون ۲۷ نفر در تهران به دلیل آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند.

یحیی صالح طبری با اعلام این خبر گفت: از تاریخ یکم تا ساعت ۱۷ روز بیست و سوم اسفند ماه ۱۳۵ نفر مصدوم و ۲۷ نفر در بیمارستان‌های شهر تهران بستری و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

در این مدت ۸۵ نفر نیز درمان و ترخیص و ۱۶ نفر در محل درمان شدند. تا این لحظه هفت نفر در شهر تهران فوت، ۱۹ نفر قطع عضو، ۵۱ نفر دچار آسیب چشمی و ۵۲ نفر نیز دچار سوختگی شده اند.

افزایش مصدومین چهارشنبه سوری در کشور به ۵۰۱ نفر و قطع عضو ۶۰ نفر

18:03: به گفته جعفر میعادفر بیشترین مصدومان حوادث به ترتیب استان های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تعلق دارد.
وی افزود: ۸۸ نفر در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری و ۶ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گفته او، همچنین ۲۹ نفر در محل درمان و ۳۶۸ نفر درمان و ترخیص شدند.

وی اظهار کرد: ۱۸۶ نفر نیز دچار سوختگی شدند.

شهروندان تاکنون ۲ هزار تماس با سامانه آتش نشانی برقرار شد

18:30: قدرت‌اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، گفت: از صبح امروز تا ساعت ۱۸ ۲ هزار تماس با آتش‌نشانی برقرار شده که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به وقوع چهار مورد آتش سوزی در این مدت، افزود: یکی از این آتش سوزی‌ها در ساختمانی اداری، ۲ حادثه در فضای سبز و یک حادثه در یک ساختمان مسکونی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: از صبح امروز تا ساعت ۱۸ نیز ۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ توسط شهروندان گرفته شده است.

یک هزار و ۲۱۰ تماس با ۱۱۰ تهران/ یک خودرو در آتش سوخت

19:20: به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس فاتب، از ساعت ۱۷ تاکنون ۲ هزار و ۵۸۰ با سامانه ۱۱۰ پلیس تهران برقرار شده است که حدود نیمی از این تعداد مربوط به چهارشنبه سوری بوده است.

این میزان تماس در مقایسه با چهارشنبه سال گذشته کاهش ٤٨ درصدی را نشان می دهد.

پلیس فاتب همچنین از آتش سوزی یک دستگاه خودرو در منطقه عبدل آباد تهران (منطقه خانی آباد) که بدون سرنشین پارک شده بود، خبر داد.

این حادثه که در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه به وقوع پیوست، تلفات جانی نداشت.

شمار افراد دچار سوختگی در کشور ۲۴۹ نفر است

19:45: براساس گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با احتساب آمار ابتدای اسفند تا این لحظه، ۲۴۹ نفر در شهرهای مختلف کشور دچار سوختگی شدند و به ۲ دستگاه آمبولانس خسارت وارد شد.

بیشترین مصدومین مربوط به حوادث چهارشنبه سوری را به ترتیب تهران با ۱۷۸ نفر، آذربایجان شرقی با ۷۹ و آذربایجان شرقی هم با ۶۸ نفر داشته اند.

چهار نفر بستری در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری

20:37: بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اعلام کرد: امروز ۲۳ اسفند و در چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۰:۳۷ دقیقه ۱۴ نفر به این بیمارستان مراجعه کردند که چهار نفر از آنها بستری شده است.

آسیب وارده به این افراد بیشتر در نواحی دست‌ها و صورت است و عمق سوختگی در برخی از آنها عمیق بوده است.

شمار افراد دچار سوختگی در کشور به ۲۸۲ نفر افزایش یافت

21:00: براساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند تا ساعت ۲۱ امشب همچنین ۲۸۲ نفر نیز در کشور دچار سوختگی شدند.

به گفته جعفر میعادفر ۱۶۷ از آسیب دیدگان در بیمارستان ها و هشت نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

انفجار یک ساختمان پنج طبقه مسکونی

21:30: سید جلال ملکی گفت: این حادثه دقایقی پیش در جاده ورامین به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

به گفته او، آتش نشانان با حضور در محل حادثه، متوجه شدند مواد محترقه ای که از سوی ۲ نوجوان ۱۴ ساله حمل می شد، در بخش انباری یک ساختمان پنج طبقه مسکونی منفجر شده است.

ملکی گفت: حادثه دیدگان قبل از رسیدن آتش نشانان، روانه بیمارستان شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران همچنین از وقوع آتش سوزی در یک باب مغازه در سه راهی دلاوران خبر داد که به گفته او، آتش به تابلوی این مغازه سرایت و در نهایت به مغازه سرایت کرد که آتش نشان‌ها حریق را اطفا کردند.

بازداشت ٨ تن و آسیب‌‌دیدگی یک مامور

22:16: سردار عباسعلی محمدیان، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر درستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: آنچه که امشب مردم از حضور پلیس دیدند در جهت تامین امنیت آنان بود و خوشبختانه شب کم حادثه‌ای را پشت سر گذاشتیم

محمدیان درباره میزان آسیب‌های وارد شده به ماموران پلیس نیز گفت: تااین لحظه متاسفانه یکی از همکاران ما آسیب دیده که به مراکز درمانی منتقل شد و امیدواریم که ایشان هم زود خوب شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: مراسم به صورت محله محور برگزار شد و برابر گزارش‌های ما هیچ خیابانی در پایتخت بسته نشد.

وی درباره دستگیرشدگان امشب نیز گفت: افرادی که به اموال عمومی آسیب رساندند امشب دستگیر شدند که تعدادشان تا به این لحظه هشت نفر است.

تعداد افراد دچار سوختگی در کشور به ۴۷۹ نفر افزایش یافت

22:35: همچنین شمار افرادی که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری دچار سوختگی شدند را ۴۷۹ نفر عنوان کرد.

به گفته جعفر میعادفر، ۱۶۸ نفر از مصدومان در بیمارستان های سراسر کشور و ۱۰ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی گفت: از اول تا ۲۳ اسفند، یک هزار و ۴۹۴ نفر از بیمارستان ها و مراکز درمانی، مداوا و ترخیص شدند و ۶۳ نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: از مصدوم شدن مرد و زن جوان در خیابان آفریقا خبر داد.

همچنین به گفته یحیی صالح طبری ۳۶۱ نفر هم دچار عوارضی چون قطع عضو، سوختگی و آسیب های چشمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی همچنین از ایجاد مزاحمت های تلفنی که باعث اختلال در کار نیروهای اورژانس شد، خبر داد و افزود: امشب ۴۵۰ نفر با تماس های خود سبب ایجاد مزاحمت و اختلال در روند کار اورژانس شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار