رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری گفت:

دانش آموزی را تربیت کنیم که پژوهش محور، خلاق و کار آفرین باشد

نیشابور (پانا) - رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری خراسان رضوی گفت:مقام معلم این ارزش و اعتبار را دارد که به عنوان یک هدایتگر برای نسل جوان باشد ودانش آموزانی را تربیت کنیم که پژوهش محور، خلاق و کار آفرین باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزی را تربیت کنیم که پژوهش محور، خلاق و کار آفرین باشد

علی اکبر فنودی گفت: امروزه معلمین در جامعه به عنوان اسوه ها و الگو هایی هستند که خیلی از افراد دوست دارند در مسیر آنها حرکت کنند همان طور که انبیأ الهی راهنمای مردم بودند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جایگاه معلم، مقام معلم این ارزش و اعتبار را دارد که به عنوان یک هدایتگر برای نسل جوان باشد، توسعه هر جامعه ای به آموزش و پرورش آن جامعه وابسته است و توسعه آموزش و پرورش به توسعه معلم وابسته است.

فنودی اضافه کرد: ما امروزه در محتوای مسائل آموزشی مشکل نداریم، مشکلی که داریم در کیفیت تدریس و یا تدریس کیفی است. یعنی امروزه معلم اگر بخواهد دانش آموز درستی را هدایت کند باید یک بازنگری در روش های تدریس خودش در یادگیری و یاددهی داشته باشد. انتظار این است که ما دانش آموزی را تربیت کنیم که پژوهش محور، خلاق و کار آفرین باشد.

وی افزود: امسال در کنکور و امتحانات نهایی تغییراتی ایجاد شده است که دانش آموزان و خانواده ها باید بیشتر به بعضی مسائل از جمله تاثیر چهل درصدی نمرات نهایی در کنکور توجه کنند.

در واقع سرنوشت دانش آموزان به دروس نهایی وابسته است و سوالات امتحانات نهایی به سمت مفهومی می رود و سطح سوالات نسبت به سال های قبل متفاوت است.

وی در پایان اظهار کرد: امروز یکی از اهداف دشمن تضعیف علم، معلم و دانش آموز است. آنها می خواهند جلو پیشرفت علمی در کشور را بگیرند.

خبرنگار افتخاری پانانیشابور -امیراتابک پارساکیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار