رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی خبر داد؛

رسانه آموزش و پرورش باید جریان ساز نظام تعلیم و تربیت باشد

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در اختتامیه گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس کشور از ایجاد و اجرای مدل شبکه سازی رسانه ای در نظام اطلاع رسانی آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت رسانه آموزش و پرورش باید جریان ساز نظام تعلیم و تربیت باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رسانه آموزش و پرورش باید جریان ساز نظام تعلیم و تربیت باشد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مصطفی بابایی گفت: هماهنگی خوبی بین روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس و مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده و نمونه آن را در موضوع های مختلف از جمله افتتاح و بهره برداری از مدارس و فعالیت های عمرانی انجام شده می بینیم.
وی افزود: با تمام پیچیدگی ها در یک جنگ جدی رسانه ای هستیم. محور این جنگ رسانه است و سعی می شود با هر عنوانی اعم از هیبریدی، شناختی، رسانه ای و ... هر روز یک بحران جدید ایجاد می کنند .
وی با بیان اینکه بزرگترین کادر روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی کشور را آموزش و پرورش دارد، گفت: روابط عمومی باید بیشتر در خدمت اهداف دستگاه باشد، تا هم افزایی لازم و کافی حاصل شود ، امروز تلاش داریم رسانه آموزش و پرورش جریان ساز نظام تعلیم و تربیت باشد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی تاکید کرد: راهبرد اصلی ما اقناع مخاطب است. بدین منظور تمام ارکان و مجموعه های وابسته به آموزش و پرورش باید همراه هم باشند و مسائل را با کمک همدیگر حل کنند.
بابایی اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیت های بسیاری دارد که باید کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند موج قوی تری ایجاد کنند. در این راستا مدل شبکه سازی رسانه ای در نظام اطلاع رسانی آموزش و پرورش را ایجاد کرده ایم که در چهار سطح روابط عمومی، درون دستگاهی، میان دستگاهی و برون دستگاهی انجام می شود.
بابایی تصریح کرد: روابط عمومی ها باید به تعامل با سایر دستگاه‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی توجه داشته باشند، این موضوع در استان ها و مناطق قابلیت دستیابی بیشتری دارد و تحقق آن نیازمند تعامل است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با تاکید بر ارتباط مستمر با خبرنگاران و اعتماد سازی، ادامه داد: شورای فعالان مجازی شهرستان ها در حال شکل گیری است که ضمن ارتباط با اینفلوئنسرهای فضای مجازی می تواند در موقعیت های مختلف موثر باشد و از بروز مسایل و فیک نیوز جلوگیری کند و در ایجاد آرامش در مجموعه آموزش و پرورش که با جامعه و مردم در ارتباط گسترده است کمک کند.
بابایی در پایان خاطر نشان کرد: از تقویت دانشی و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با موضوع های خبر و تفکر خلاق برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها نباید غافل شد و با تولید محتوا در جریان سازی یک شبکه گسترده، موجب اقناع مخاطب شد.
گفتنی است، گردهمایی دو روزه مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ اسفند در محل سازمان نوسازی برگزار شد.. گفتگو با مدیران ستادی و برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید دانشگاه از برنامه های این گردهمایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار