کاشت ۳ هزار اصله نهال توسط جوانان هلال احمرخراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت با توجه به اهمیت فضای سبز و درختکاری در استان، داوطلبان هلال احمر با همکاری متولیان مربوطه سه هزار نهال را غرس کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کاشت ۳ هزار اصله نهال توسط جوانان هلال احمرخراسان جنوبی

محمد علی کاوسی در حاشیه مراسم کاشت نهال در بیرجند با اشاره به اهمیت درختکاری بیان کرد: کاشت درخت برای استانی مانند خراسان جنوبی که با تغییرات اقلیمی‌به سمت بیابان زایی و خشکسالی پیش می رود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به پدیده گرد و غبار و سیلاب سال های اخیر در خراسان جنوبی، بیان کرد: با کاشت درخت و توسعه فضای سبز با همه این حوادث می‌توان مقابله کرد.

کاوسی اظهار کرد: در برنامه‌های مناسبتی جمعیت هلال احمر همواره به موضوع درختکاری اهمیت زیادی داده شده و طرح درختکاری هرساله توسط اعضای این جمعیت به صورت خودجوش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح درختکاری و کاشت نهال توسط اعضای داوطلب سعی می‌کند با فرهنگ سازی این کار خیر و عام المنفعه و آموزش در خصوص نحوه ی درختکاری با کمک گرفتن از نیروهای داوطلب و خودجوش، سرانه فضای سبز را افزایش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال توسط جمعیت هلال احمر در راستای مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور در اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت انجام می‌شود، گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تعامل و نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، بطور همزمان طی یک روز سه هزار اصله نهال را در بیرجند، قاین، درمیان خوسف و طبس غرس کردند.

وی با بیان اینکه امروز خراسان جنوبی با چالش هایی اعم از فرسایش خاک، بیابان‌زایی، ریزگرد، فرونشست زمین، سیل و غیره روبرو است، گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود زیست محیطی باید به درختکاری و گسترش فضای سبز و پوشش گیاهی روی آورد.

گفتنی است؛ پیش از این طی هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اعضای داوطلب جعیت هلال احمر در سطح استان اقدام به کاشت بیش از سه هزار نهال کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار