در گفت‌وگو با پانا:

مهدی کریمیان: قلعه‌نویی باید دستیار خارجی با دانش داشته باشد

سپاهان بازی ۶ امتیازی را از پرسپولیس برد/ ساپینتو مقصر نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است قلعه‌نویی برای موفقیت در تیم ملی باید دستیار خارجی با دانش داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مهدی کریمیان: قلعه‌نویی باید دستیار خارجی با دانش داشته باشد

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: «با شرایطی که فوتبال ما داشت، قبلاً هم گفتم که علی دایی، یحیی گل محمدی و قلعه‌نویی می‌توانند به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شوند. هرچند من به نحوه انتخاب سرمربی انتقاد دارم. ابتدا بحث بر سرمربی خارجی بود و باید ببینیم از کجا به کجا رسیدیم. در بحث انتخاب مربی ایرانی هم البته دوگانگی زیادی وجود داشت. از برخی مربیان خواسته بودند که برنامه بدهند. البته که شرایط موجود را وقتی می‌بینیم، نشان می‌دهد که آن‌ها همه‌اش بهانه‌تراشی بود تا وقت کافی داشته باشند.»

وی افزود: «فدراسیونی که می‌گوید به خاطر بحث پرداخت حقوق، نتوانسته سراغ مربی خارجی برود، چطور توانستند پول‌های جام جهانی را بگیرند؟ پس به این نتیجه می‌رسیم که آن‌ها فقط بهانه می‌آورند. قلعه‌نویی اما به‌عنوان پرافتخارترین مربی ایران، در تیم ملی هم نتایج بدی نگرفته است. از ۱۷ بازی، ۱۰ برد، ۶ مساوی و تنها یک شکست آن‌هم با پنالتی داشته است و آمار بدی ندارد. بااین‌حال الان با تغییر نسلی که صورت گرفته،بدون شک خود قلعه‌نویی هم می‌داند که باید بتواند با نسل جدید ارتباط خوب برقرار کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «مهم‌تر از اینکه قلعه‌نویی سرمربی شده، انتخاب دستیاران است. با اسم‌هایی که شنیدم، شاید یک نفر دانشش را داشته باشد. بازیکن شاید به سرمربی نتواند نزدیک شود اما این دستیار سرمربی است که می‌تواند ارتباط نزدیک با بازیکنان بگیرد و جو تیم ملی را تسهیل کند. همان کاری که در پرسپولیس کریم باقری انجام می‌دهد. قلعه‌نویی هرجت مربیگری کرده معمولاً دستیاران زیادی روی نیمکت داشته است. اما در تیم ملی فکر می‌کنم به‌جای کمیت، باید دنبال کیفیت باشد. دستیاری انتخاب کند که آن سختی کار و خشک بودن فضا را آسان کند. او باید دستیار و تمرین دهنده خارجی بادانش بیاورد. مربی ایرانی هرچقدر هم بزرگ باشد، حرفش جلوی کسی که در فوتبال روز دنیا بازی می‌کند و لژیونر است، نمی‌تواند مقبولیت داشته باشد.»

مهدی کریمیان گفت: «دستیار خارجی حتماً برای تیم ملی نیاز است. سرمربی بحث نظارتی در تیم دارد. با شرایطی که ما داریم قرارداد کوتاه‌مدت قلعه‌نویی هم خوب است. چراکه در همین مدت یک جام بزرگ (جام ملت‌های آسیا) در پیش داریم. حداقل برای مربیان ایرانی قرارداد بلندمدت به نظرم کشک است و اگر کسی بخواهد اخراجش کند، این کار را به‌راحتی انجام می‌دهد. قلعه‌نویی می‌تواند از این فرصت استفاده و پل خیلی خوبی برای آینده ایجاد کند.»

بازیکن پیشین سپاهان و استقلال با اشاره به اتفاقات لیگ در آخر سال تأکید کرد: «سپاهان بازی ۶ امتیازی را از پرسپولیس برد. اما معتقدم چیزی تمام نشده و قهرمان هفته آخر مشخص می‌شود. من چندین قهرمانی را تجربه کردم و می‌دانم قهرمانی با بردن بازی‌های بزرگ به دست نمی‌آید و همیشه تیمی جام می‌گیرد که تیم‌های کوچک را ببرد. ما ایرانی‌ها عادت داریم که بازی‌های به‌ظاهر آسان را دست‌کم می‌گیریم. استقلال هم با شکست فولاد مدعی شد و آخر سالی جای پرسپولیس را گرفت. رقابت جذاب‌تر شد و ۳ تیم مدعی جدی هستند.»

مهدی کریمیان در خصوص رفتارهای ساپینتو گفت: «قبلاً در این مورد حرف زدم. از ساپینتو قبل از اینکه به استقلال بیاید، شناخت داشتم. مقصر او نیست و باشگاه باید با توجه به شرایط فوتبال ما او را توجیه می‌کرد. مگر می‌شود باشگاه بدون شناخت او را آورده باشد؟ بااین‌حال معتقدم با توجه به فوتبال ما و مربیانی که کار می‌کنند، فکر می‌کنم ساپینتو، خمس و مورایس مربیان خوبی هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار