رئیس دانشگاه فرهنگیان:

تداوم جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان نشانه موفقیت نسبی آن است

تهران (پانا) – رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان، تداوم در برگزاری آن را نشانه مهمی از موفقیت نسبی جشنواره دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان نشانه موفقیت نسبی آن است

رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگیان بسیجی ضمن پیروی و دنبال کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتظار دارند که ابزار توسعه کیفی آموزش و پرورش برای تربیت نسل انقلابی با حمایت ویژه قوای سه‌گانه مهیا شود.

وی با بیان اینکه انتظار بعدی این است که تکریم معلمان کوشا، جدی و متعهد که قاطبه فرهنگیان کشور اینگونه هستند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فراگیر فرهنگیان در راستای کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای ذی‌ربط مورد توجه باید قرار گیرد.

صحرایی افزود: انتظار بعدی این است که 2 دانشگاه مهم و راهبردی فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بیش از پیش و در عمل، مورد حمایت و عنایت سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم قرار گیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اذعان داریم که آینده ایران را از آموزش و پرورش کنونی آن می‌توان پیش‌بینی کرد. بنابراین فرهنگیان انتظار دارند که امر تربیت معلم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای تامین معلم به عنوان اولویت اول از دستور کار خارج شوند و مسئولان به گونه‌ای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را حمایت کنند که تربیت، اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: انتظار داریم که دولت انقلابی برای معلمان جدیدالورود و برای سایر معلمان، امکانات رفاهی و به ویژه مسکن را مورد توجه ویژه قرار دهد.

صحرایی با قدردانی از سازمان بسیج فرهنگیان کشور که این جشنواره را پیگیری و به نتیجه رساندند، خاطرنشان کرد: تداوم در جشنواره‌های علمی نشانه مهمی از موفقیت نسبی آن‌هاست. دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد در این مسیر و در برنامه‌های آتی همانند گذشته، نقش‌آفرینی فعال داشته باشد.

مرجعیت علمی یکی از مولفه‌های قدرت است

سردار مهدی رحیمی، معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این آیین گفت: در برابر جریان سلطه قرار مخصوصا ابرقدرت آمریکا گرفته‌ایم که این هیمنه در حال فروریختن است. بنابراین کشورهای اطراف آن هم که در حال فرو ریختن هستند برای ایران خطرناک هستند.

وی با بیان اینکه مولفه‌های زیادی در تمدن غرب برای قدرت وجود دارد، اظهار کرد: ما هم مولفه‌هایی برای قدرت داریم و مولفه‌هایی هم باید ایجاد کنیم.

رحیمی با بیان اینکه اولین مولفه قدرت یک کشور، رهبر آن است که راهبری و هدایت نظام را به عنوان یک کشور انجام می‌دهد، افزود: مردم، دومین مولفه قدرت هستند که قدرت باید مردمی شود و برای مردمی‌سازی قدرت هم باید تمام امکانات را در اختیار مردم قرار داد و به عنوان بسیجیانی که پاره تن مردم هستیم نباید اجازه دهیم که مردم در تنگنا قرار گیرند.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سومین مولفه قدرت، نیروی نظامی است، اظهار کرد: پهپادها و موشک‌های مختلفی در کشور تولید شده و کشورهای ابرقدرت در حال خرید هستند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین مولفه قدرت، کشورهای مقاومت منطقه هستند که در این زمینه، مرز امنیتی را کیلومترها خارج از کشور قرار داده‌ایم و خیلی از هموطنان در آنجا شهید می‌شوند که امنیت را به خارج از مرزها ببریم و امنیت داخل مرزها حفظ شود.

رحیمی با اشاره به پنجمین مولفه قدرت که باید به آن دست پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های علمی و آموزشی خیلی زیادی در کشور داریم که در راس آن وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند و این ظرفیت‌ها چندین برابر کشور ژاپن است و ما ظرفیت‌های علمی، فناوری و نوآوری زیادی داریم. ظرفیتی که در چله اول انقلاب اتفاق افتاد و پیشرفت کردیم که بر اساس آن در چله دوم باید بتوانیم پُرشتاب و با راه‌های میان‌بر حرکت کرده تبدیل به قدرت و مرجعیت علمی شویم.

وی افزود: مرجعیت علمی همان کلمه «معلم» است که از پیش‌دبستانی باید شروع کنیم و معلمان وظیفه گرانسنگی بر عهده دارند.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مرجعیت علمی مترادف با معلم است که ۴۰ سال آینده کشور را از الان رقم خواهد زد، گفت: موتور پیشران حرکت علمی کشور به سمت مرجعیت علمی، علوم انسانی است و تا موقعی که علوم انسانی در مدارس و کنکور اهمیت داده نشود، مشکلات وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رویکرد ما از مقلّدمحوری محض نسبت به فلسفه غربی باید به سمت تولید علم از منشا و فناوری ایرانی - اسلامی، قرآن، نهج‌البلاغه و آیات و روایات تغییر کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه دشمنی استکبار با ما بر سر مسائل هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر نیست، اظهار کرد: استکبار و دشمنان با پیشرفت ما در عرصه‌های مختلف، دشمنی دارند. اگر کشور در عرصه علمی پیشرفت کند، اقتصاد هم تحت تاثیر علم و فناوری نوآوری دانش و پژوهش است بنابراین برای ما مهم است که 40 سال بعد به این مرجعیت برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار