‌بحرین هم خواهان ازسرگیری روابط ‌با ایران شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجالس ۱۷۸ کشور جهان از جمله نمایندگان هیات پارلمانی جمهوری اسلامی برای برگزاری ‌صد‌ و‌ چهل‌و‌ششمین اجلاس جهانی بین‌المجالس در منامه بحرین گرد هم آمدند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
‌بحرین هم خواهان ازسرگیری روابط ‌با ایران شد

‌این اجلاس با پیام دبیرکل سازمان ملل آغاز و شعار امسال آن ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز ‌اعلام شد. جمهوری اسلامی ایران هم با هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب خط‌مشی همگرایانه پارلمانی و سیاست مستقل و چندجانبه‌گرایی در این اجلاس جهانی حضور بافته است.

هیات پارلمانی کشورمان در حاشیه اولین روز اجلاس با رئیس مجلس نواب بحرین و هیات پارلمانی امارات جداگانه دیدار و درباره گسترش مناسبات پارلمانی و روابط سیاسی اقتصادی دوجانبه رایزنی کرد.

مجتبی رضا‌خواه که ریاست هیات پارلمانی کشورمان را بر عهده دارد گفت: منامه برای از سرگیری روابط سیاسی با تهران و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور تاکید دارد.

وی افزود: رئیس نواب و نمایندگان مجلس بحرین به نقل از مقامات بلند‌پایه این کشور از رئیس‌جمهور و رئیس مجلس کشورمان برای سفر به این کشور دعوت کردند و همچنین ایجاد خط مستقیم هوایی میان منامه و تهران و شهرهایی‌ چون مشهد، شیراز و اصفهان را خواستار شدند.

به گفته رضا‌خواه؛ منامه پس از عربستان دنبال از سرگیری روابط سیاسی با تهران است.

رئیس هیات پارلمانی کشورمان در اجلاس منامه همچنین گفت: ارتقای مناسبات اقتصادی میان ایران و امارات از دیگر دستورات بود که طرف اماراتی مایل است در طول ۵ سال به حدود ۸۰ میلیارد دلار برسد.

اجلاس جهانی بین‌المجالس تا چهارشنبه با دستورات مختلف پارلمانی در منامه بحرین ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار