«عملیات احیا» منتشر شد

تهران (پانا) - کتاب «عملیات احیا»؛ روایتی از صعود یک مجموعه دانش‌بنیان به قلۀ دانش و فناوری به قلم محمد حکم‌آبادی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
«عملیات احیا» منتشر شد

کتاب «عملیات احیا»؛ روایتی از صعود یک مجموعه دانشبنیان به قلۀ دانش و فناوری به قلم محمد حکم‌آبادی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.
شرکت ماشین های الکتریکی جمکو از صنایعی است که در سال ۱۳۶۹ در شهرستان جوین با هدف عدم وابستگی صنایع داخلی به کشورهای خارجی در زمینه تولید انواع ماشین های الکتریکی تاسیس و راه‌اندازی شد، ولی در ادامه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، با مشکلات زیادی روبرو شد و در آستانه تعطیلی قرار داشت. اما امروز، این شرکت موفق به طراحی و تولید الکتروموتورها و ژنراتورهای بزرگ صنعتی با استانداردهای جهانی شده و در برخی از محصولات نیز جزو چهار-پنج شرکت تولیدکننده در جهان است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «با انگشت روی صفحۀ گوشی زدم تا فیلم پخش شود. یکی از بچههای خط تولید روی رینگ داغِ موتورِ سنکرون ایستاده بود و کفشش دود میکرد. اینپا و آنپا میکرد که پاهایش نسوزد؛ ولی دست از کار نکشید و میدان را خالی نکرد. فیلم که تمام شد، بغض گلویم را گرفت. به همکارهای بیادعایم افتخار کردم؛ به همکارهایم که پای کار آمدند برای سربلندی جمکو، برای سر بلندی ایران...
خبر ساخت موتور سنکرون ایرانی با قدرت هزار اسب بخار، توی سایتها و شبکههای اجتماعی منتشر شد. همان شرکتهای خارجی که به ما قطعه ندادند و حتی حاضر نشدند موتور را تعمیر کنند، زنگمان زدند. گفتند: «قطعات رو از کجا خریدین و اسمبل کردین؟ خب میگفتین خودمون براتون قطعه بفرستیم.»
باورشان نمیشد خودمان موتور را ساخته باشیم. من حساب این روز را کرده بودم. بچهها را سپرده بودم از تمام مراحل تولید فیلمبرداری کنند. قسمتی از آن فیلمها را برایشان فرستادم و دیگر صدایشان درنیامد.»
بنابرین گزارش، کتاب «عملیات احیا» که تحقیق و تدوین آن برعهده محمد حکم‌آبادی بوده است، در 232صفحه، شمارگان 1000جلد و با قیمت 80هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» عرضه شده و علاقمندان جهت تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار