تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره خوارزمی تا پایان اسفند

البرز (پانا) - مهلت ثبت‌نام و بارگذاری فعالیت‌های دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمی تا پایان اسفند تمدید شد. ‌

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره خوارزمی تا پایان اسفند

جشنواره خوارزمی نام یک جشنواره علمی در ایران است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود. نام این جشنواره از نام محمد بن موسی خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی گرفته شده‌ است. این جشنواره از سال ۱۳۶۶ به صورت بین‌المللی آغاز به‌کار کرد. سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد. پس از آن با طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی اولین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز شد. همچنین از سال ۹۳ بخش نوجوان خوارزمی نیز ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول به جشنواره افزوده شد.

در حال حاضر این جشنواره در سه بخشِ نوجوان و جوان و بین‌المللی برگزار می‌شود.

جشنواره خوارزمی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های علمی ایران است که در میان دانش‌آموزان واجد شرایط برگزار می‌شود. دانش‌آموزانی که دارای شرایط لازم برای ثبت‌نام در جشنواره خوارزمی هستند، می‌توانند در زمان ثبت‌نام جشنواره خوارزمی به سایت ثبت‌نام این جشنواره مراجعه کنند و مراحل مربوط به ثبت‌نام خود را در این جشنواره انجام دهند.

این بخش از جشنواره از سال تحصیلی ۹۴ـ۹۳ به جشنواره برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه اضافه شد که شامل ۶ رشته است.

زبان و ادبیات فارسی «احساس واژه‌ها»، پژوهش‌، دست‌سازه‌ها‌، ریاضی‌، زبان انگلیسی، علوم آزمایشگاهی، بازارچه کار و فناوری «کسب و کار دانش آموزی»، برنامه‌نویسی، مناظره علمی و برگزاری جشن‌های علمی مختلف، می‌تواند به افزایش و ارتقای سطح علمی یک جامعه کمک کند. جشنواره خوارزمی نیز یکی از جشنواره‌های علمی است که در کشور ایران برگزار می‌شود.

پس از برگزاری این جشنواره، یک سری تسهیلاتی به دانش آموزان برگزیده جشنواره ارائه می شود. از جمله تسهیلات و مزایایی که برای برگزیده شدگان جشنواره خوارزمی وجود دارد، می توان به جوایز نقدی، دریافت تندیس جشنواره خوارزمی، دریافت لوح تقدیر وزارت علوم و تحقیقات، عضویت در سازمان ملی نخبگان کشوری، معرفی برگزیده شدگان به سازمان سنجش برای استفاده از تسهیلات مطابق با قوانین، برخورداری از حمایت های مالی از صندوق های تخصصی و معرفی برگزیده شدگان به پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، صندوق های حمایتی و ... برای افزایش تعامل میان جوانان نخبه و این مراکز، اشاره کرد.

دانش آموزخبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار