پرداخت ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اشتغال خرد و خوداشتغالی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دراستان اردبیل

سیدحامد عاملی ،استاندار اردبیل در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: این میزان تسهیلات امسال از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه تامین شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح‌های واجد شرایط در راستای اشتغال خرد و خوداشتغالی، بر سرعت‌بخشی به پرداخت این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل تأکید کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راستای اشتغال خرد و خوداشتغالی، تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح‌های واجد شرایط پرداخت می‌شود و بانک‌های عامل باید با توجه به سهمیه‌های ابلاغی پرداخت این تسهیلات را سرعت بخشند و تا پایان سال پرداخت‌های خود را ادامه دهند.

عاملی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تعهدات اشتغال محقق شده خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت نکرده‌اند که لازم است نسبت به ثبت اشتغال‌های پایدار ایجادشده در این سامانه تا پایان سال توجه شود.

گفتنی است نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است، ولی برخی مراجع که آمار‌های کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار