به مناسبت نیمه شعبان

دومین اجتماع مهدوی مهاجرین افغانستانی در قم برگزار شد

قم (پانا) - دومین اجتماع بزرگ مهدوی مهاجرین افغانستانی به مناسبت ایام نیمه شعبان و همزمان با شب میلاد حضرت علی اکبر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین اجتماع مهدوی مهاجرین افغانستانی در قم برگزار شد

دومین اجتماع بزرگ مهدوی ویژه مهاجرین افغانستانی با همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم و به مناسبت ایام نیمه شعبان در شبستان امام حسن عسکری(ع) جمکران برگزار شد.

در ابتدای همایش حجت الاسلام بصیر احسانی طی سخنانی با تبریک ایام نیمه شعبان به تفسیر منجی در دیگر ادیان پرداخت و اظهار کرد: انسان بر حسب عریضه درونی خود به منجی و نجات دهنده اعتقاد دارد و ادیان های مختلف از ظهور یک منجی و هدایت کننده خبر داده است.
وی افزود: همه مسلمانان جهان منجی خود را حضرت مهدی(عج) می دانند ولی کمتر کسانی منتظران واقعی ولی عصر هستند.

احسانی با اشاره به ویژگی های منتظران گفت: منتظر کسی است که مانند فرد تشنه که به آب نیاز دارد، بی قرار به دنبال امام زمان(عج) باشد و به او احساس نیاز کند.

وی همدلی و اتحاد مسلمانان را نقطه قوتی برای تعجیل ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواند و گفت: همدلی و اتحاد منتظران هر مانعی را می شکند چون هر کدام از آنها مانند یک سرباز آماده و حاضر برای مقابله با دشمن هستند و با اتحاد یکدیگر سپاه شکست ناپذیری را تشکیل می‌دهند.

در ادامه مراسم دانش آموزان به تعداد ۳۱۳ یار امام زمان در شبستان حضرت عسکری تجمع کرده و با خواندن سرود سلام فرمانده و به اهتزاز در آوردن پرچم یا مهدی به ساحت مقدس امام زمان ادای احترام کردند و پیمان بستند که از سربازات مخلص حضرت باشند.

در پایان مراسم به دختران و پسران دانش آموز با نام های نرگس، مهدی و مهدیه به قید قرعه هدایایی تقدیم شد؛ مولودی خوانی علی اصغر طهماسبی هراتی و اجرای گروه سرود نور الهدی از دیگر برنامه های مراسم بود.

دانش آموز خبرنگار: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار