مسئول اردویی و فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش ملارد:

356 اردو با حضور20 هزار دانش‌آموز در ملارد، برگزار شد

ملارد (پانا) - مسئول اردویی و فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش ملارد از برگزاری 356 اردو با حضور20 هزار نفراز دانش‌آموزان مدارس این منطقه، با هدف ایجاد تفریحات سالم و افزایش مهارت‌های اجتماعی آنان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
356  اردو با حضور20 هزار دانش‌آموز در ملارد، برگزار شد

سید رشید حسینی، مسئول اردویی و فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش ملارد در گفت‌وگو با پانا گفت: «این اردوها با حضور ۲۰۰۰۰ نفر دانش‌آموز برگزار شده که معادل ۲۵ درصد کل جمعیت دانش‌‌‌آموزان ملارد را در برگرفته است.»

وی ادامه داد: «اردوی مدرسه، فرصتی عالی برای توسعه طیف وسیعی از مهارت‌های اجتماعی است. بیشتر فعالیت‌ها در اردوهای مدارس بصورت گروهی و تیمی است که برای تقویت روابط دوستانه و همچنین گسترش روابط دوستانه جدید با دانش‌آموزانی که کمتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند، بسیار مفید و موثر است. در واقع این فعالیت‌های گروهی نه تنها باعث برقراری ارتباط صحیح و کاربردی بین دانش‌آموزان می‌شود، بلکه رابطه دانش‌آموزان و معلمان را نیز استحکام می‌بخشد. دانش‌آموزان در اردوی مدارس این فرصت را دارند تا پذیرش، مراقبت و درک را یاد بگیرند.»

حسینی در تشریح فواید اردو افزود: «وقتی دانش‌آموزان همراه با مدرسه به اردو می‌روند، برای اکثریت آنها اولین بار است که روز خود را دور از خانواده در فضایی خارج از خانه و مدرسه سپری می‌کنند و حتماً والدین آنها توصیه‌هایی نظیر، دستهایت را حتما بشور، به حرف معلم و معاون خود گوش کن، مراقب وسایل شخصی خود باش را بارها و بارها به آنها داشته‌اند. رفتن به اردوی مدرسه یک فرصت عالی برای فرزندانمان است، تا با یادگیری چگونگی مراقبت از خود و مسئولیت انجام کارهای شخصی خودشان بزرگ شوند. آنها یاد می‌گیرند تا دور از خانواده به خودشان و توانایی‌هایشان اعتماد کنند.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «در اردوی مدرسه، دانش‌آموزان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که قبلا هرگز انجام نداده‌اند. اکثر دانش‌آموزان وقتی از خانواده خود دور هستند ماجراجویانه‌تر عمل می‌کنند و بیشتر تمایل دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند، در طول اردو، دانش‌آموزان تجربیاتی را از طبیعت که در واقع یک منبع آموزشی معتبر و مفید است کسب خواهند کرد. فعالیت‌های دستی و لمسی خارج از خانه، حس‌های دانش‌آموزان را تحریک کرده و باعث تسهیل روند یادگیری می‌شوند. با برگزاری اردوی آموزشی، کودکان نسبت به محیط زیست آگاه‌تر می‌شوند، با طبیعت دوست می‌شوند و یاد می‌گیرند که به طبیعت احترام بگذارند.»

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار