مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

غرس 1800 نهال توسط همیاران طبیعت استان سمنان در روز درختکاری

سمنان (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از غرس 1800 نهال توسط همیاران طبیعت استان سمنان در روز درختکاری، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی که بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اسفند نامگذاری شده است، خبرداد و گفت: زنگ درختکاری در مدارس استان سمنان و به صورت نمادین در مدرسه پسرانه گلستان سمنان با شعار «درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی» به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
غرس 1800 نهال توسط همیاران طبیعت استان سمنان در روز درختکاری

جعفر مرادی حقیقی، در حاشیه آیین نواختن زنگ درختکاری در مدرسه نمادین پسرانه گلستان سمنان همزمان با سایر مدارس استان سمنان در گفت و گو با پانا، از غرس 1800 نهال توسط 1800 همیار طبیعت استان سمنان در روز درختکاری خبر داد و افزود: امیدواریم دانش آموزان همچنان که در امر درختکاری همت گماردند، در امر حفاظت از طبیعت نیز کوشا باشند.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت درختکاری و فرهنگ حفاظت از درختان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست جایگزین ندارد و اگر از بین رود جبران آن چالش سختی پیش روی انسان خواهد گذاشت، بنابراین حفظ این سرمایه‌های ارزشمند ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در آیات، روایات و احادیث بسیار به حفظ منابع طبیعی و درختکاری اشاره‌شده است، ابراز داشت: با توجه به این امر امروز می‌بایست برای حفظ این سرمایه‌های گرانقدر از ظرفیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان فردا استفاده کرد.

مرادی حقیقی، با اشاره به اینکه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین شهروندان به ویژه کودکان باید نهادینه شود، تصریح کرد: تولید محتواهای آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری برای دانش آموزان ضروری است.

گفتنی است؛ دانش آموزان مدرسه پسرانه گلستان سمنان، در زنگ نمادین درختکاری، با شعار «درخت برای زندگی، باهم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی»، اقدام به کاشت نهال کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار