افتتاح مجموعه گوسفندداری ۳۲ هزار و۴۰۰ راسی در شبستر

تبریز (پانا) - مجموعه گوسفندداری شرکت دامپروری آذربایجان‌شرقی با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس در شبستر به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۵۳۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجموعه گوسفندداری ۳۲ هزار و۴۰۰ راسی در شبستر

این مجموعه به زیربنای ۸۸ هزار و ۹۳۸ متر مربع با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و اشتغال ۶۸ نفر را فراهم کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح این مجموعه بزرگ گوسفندداری گفت: این طرح یکی از مراکزی خواهد بود که در آینده نقش بسزایی در امنیت غذایی و به خصوص تولید گوشت قرمز بر پایه دام سبک خواهد داشت.

حسین دماوندی اظهار کرد: ایران به عنوان یکی از کشور‌هایی است که در تولید گوشت و شیر رتبه دار است، اما از آنجایی که عمده جمعیت دامی ما، دام سبک است و زایمان و پرورش آن مبتنی بر فصل است در ماه‌های آخر سال درگیر برخی مشکلات در تامین گوشت قرمز می‌شویم.

وی ادامه داد: برای عبور از این مشکل وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی را در دستور کار دارد و با برنامه ریزی‌های جامع در ارتباط با دام سنگین و پرورش گوساله تلاش می کند با روانه کردن میزان بیشتری از این نوع دام به بازار تعادل فراهم شود.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: با اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنفی دامداران قرارداد‌هایی منعقد شده و روزانه تعداد قابل توجهی گوساله در حال کشتار است و این برنامه پیگیری می‌شود.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این مجموعه می‌تواند برای آذربایجان و کل کشور منشا خیر باشد و امیدواریم در چندسال آینده بتواند به ظرفیت نهایی خودش برسد و به عنوان پایلوت تولید دام برای استان‌های دیگر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار