هشدار بارش شدید باران و وزش باد در ۱۴ استان

تهران (پانا) - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با هشدار نسبت به بارش شدید باران و وزش باد در ۱۴ استان کشور از آماده‌باش هلال احمر برای مواجهه با حوادث احتمالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار بارش شدید باران و وزش باد در ۱۴ استان

بابک محمودی با اشاره به پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به وزش شدید باد و بارش شدید و رگبار باران در برخی از استان‌های کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش شدید و رگباری باران و نیز وزش شدید باد در تمام یا بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، قزوین و زنجان پیش‌بینی شده است.

وی افزود:‌ همچنین از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری نیز وزش شدید باد در تمام یا بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و مرکزی پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر این اساس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تمامی پایگاه‌ها و امدادگران خود را برای آمادگی در برابر این پدیده‌های جوی و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از آن به حالت آماده‌باش درآورده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

محمودی اضافه کرد:‌ البته لازم است که شهروندان نیز نکاتی را در نظر داشته باشند. بر همین اساس نیز در هنگام وزش باد باید از حضور در مجاورت سازه‌های سست و اشیایی که احتمال سقوطشان وجود دارد، پرهیز و از حضور در ارتفاعاتی مانند پشت بام و لبه پرتگاه‌ها خودداری کنند. همچنین در هنگام بارش باران نیز لازم است از حضور در مجاورت رودها و مسیل خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار