وزیر آموزش و پرورش:
کانونهای مسجدی در مدیریت محلات نقشآفرین هستند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه عضویت مدیران استانی ستاد کانونهای فرهنگی - هنری مساجد در کارگروه و کمیته همکاری استانها فراهم میشود، گفت کانونهای فرهنگی - هنری مساجد در مدیریت محلات نقشآفرین هستند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش؛ یوسف نوری در نشست هماندیشی و همافزایی مدیران ستادهای هماهنگی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد در استانها با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مراکز دینی شکل گرفتهاند، اظهار کرد: در ایران ما نیز مساجد، محور تشکیل جامعه و شهرها بودهاند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: محله، ادامه مسجد است اما تلاش کردند که این واقعیت را از ذهن ما پاک کنند تا هویت ما تغییر کند.
وی اضافه کرد: همیشه محوریت فعالیتها با مسجد است همچنان که اکنون ما نیز باید همین روش را دنبال کنیم. انقلاب اسلامی دوباره مسجد را محور قرار داد تا اینکه با شخصیسازی، این روند کاهش یافت.
نوری در ادامه گفت: اکنون ۲۰۲۰ محله شناسایی شده و ما با مجموعههای فرهنگی تفاهمنامه امضا کردیم که طی آن بین مدارس و مساجد در محلات ارتباط برقرار باشد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش کانونهای فرهنگی - هنری مساجد در مدیریت محلات بسیار مهم است. ما باید از هنر در انتقال پیام استفاده کنیم.
وی افزود: در دولت دنبال این هستیم که تعامل با اولیای دانشآموزان و فعالیت دانشآموزان در مدیریت مدرسه بیشتر شود.
نوری با بیان اینکه از ظرفیت مساجد در این مهم میتوان بهره برد، ابراز کرد: جمع کثیری از امامان جماعت فعال در مدارس داریم. روحانیون طرح امین نیز میتوانند اقدامات اثرگذاری در تعامل مسجد و مدرسه انجام دهند.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست با استقبال از امضای سند و تفاهمنامه همکاری با ستاد کانونهای فرهنگی - هنری مساجد کشور گفت: زمینه عضویت مدیران استانی این ستاد در کارگروه و شورای آموزش و پرورش استانها فراهم میشود.
حجتالاسلام والمسلمین نیکزاد، دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه عضویت مدیران ستادهای استانی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد در شورای آموزش و پرورش دنبال میشود، گفت: تعامل خوبی میان وزارت آموزش و پرورش و کانونهای فرهنگی - هنری مساجد وجود دارد که انشاءالله بیشتر نیز میشود.
حجتالاسلام والمسلمین کمالالدین خداداده، رئیس دبیرخانه کانونهای فرهنگی - هنری مسادج نیز با اشاره به مجاورت ۳ هزار مدرسه با مساجد گفت: اجرای حداکثری طرح پیوند مدرسه و مسجد در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی بسیار موثر است.
علی جانباز، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این نشست درباره مشکلات دهه هشتادیها و دهه نودیها و نقشی که کانونهای فرهنگی - هنری میتوانند در جذب آنها به مسجد ایفا کنند، صحبت کرد.
ارسال دیدگاه