وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اقبال بسیار خوبی نسبت به هنرستان‌ها وجود دارد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقبال بسیار خوبی نسبت به هنرستان‌ها وجود دارد، گفت در سال‌های اخیر متقاضیان برای حضور در هنرستان‌ها بیشتر شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اقبال بسیار خوبی نسبت به هنرستان‌ها وجود دارد

آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با رونمایی از نشان ملی آموزش هنر برگزار شد.

مجمدمهدی اسماعیلی در این مراسم اظهار کرد: با همکاری وزارت آموزش پرورش ۱۲ هنرستان دیگر ساخته شده است، همچنین باید حداقل در هر استان یک هنرستان دخترانه و پسرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اقبال بسیار خوبی نسبت به هنرستان‌ها وجود دارد، گفت: در سال‌های اخیر متقاضیان برای حضور در این هنرستان‌ها بیشتر شده‌اند. این مراکز قدمت بالایی نیز دارند، برای مثال هنرستان اصفهان که استاد فرشچیان در آنجا تحصیل کرده است از قدمت بالایی برخوردار است و حتی ایشان نیز با افتخار خود را درس خوانده این هنرستان‌ها می‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نگاه موجود نسبت به هنر، نگاهی متعالی و برای رشد فضایل انسانی است، عنوان کرد: هنر به عنوان وسیله‌ای برای تعالی و کمال مورد توجه ما است. حتما بایستی هنرجوهای ما در مجموعه این هنرستان‌ها در کنار تجربه حرفه‌ای که به دست می‌آورند، به‌گونه‌ای تربیت شوند که با سرشت پاک خود بتوانند سرمشق باشند. زمانی که به هنرستان‌ها می‌رویم بایستی علاوه بر تعلیم، معنویت هم ما را تحت تاثیر قرار دهد.

اسماعیلی افزود: منشور هنر در جمهوری اسلامی پیام امام است. ما باید هنرمندانی تربیت کنیم که پیام رسان آرمان‌های نهضت امام (ره) باشند. این نقطه مطلوب ما در تربیت هنرمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرصت اصلی ما کودکان هستند؛ زیرا شاکله آن‌ها هنوز شکل نگرفته است، آن‌ها با فطرت پاکی که دارند، فرصت خوبی هستند که هنرستان‌ها روی آنها برنامه‌ریزی کنند. درست است که هنرستان‌ها مشکلاتی دارند ولی تزکیه و تعلیم مسئله‌ای نیست که بتوان برای آن عذری مانند مسائل مالی آورد. امروز اینجا آمده‌ایم که نسبت به عزم جدی خود برای ارتقا کمی و کیفی آموزش هنر اطمینان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت عزیزان دانش‌آموزان در هنرستان‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد، امیدوارم که شاهد نسل فرهیخته‌ای از هنرمندان آینده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار