رئیس دانشگاه فرهنگیان:

بیش از نیمی از رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت بیش از نیمی از رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و سن آنها عموما زیر ۲۵ سال است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از نیمی از رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند

رضامراد صحرایی در همایش تربیت و معلمان آینده که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی، اظهار کرد: امروز روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و به نام جوانان نامگذاری شده است و مایه بسی خوشحالی است که چنین همایشی را ظرف دو هفته تدارک دیدیم و در این روز برگزار می‌شود.

وی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، ادامه داد: بیش از نیمی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و سن آنها عموما زیر ۲۵ سال است.

صحرایی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ دانشجومعلم مقام کشوری دارند و بیش از ۱۵۰ نفر در رشته‌های فرهنگی و ورزشی و هنری و کانون‌های دانشجویی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در تحولات پیش رو، آنچه جایگزین ندارد معلم است، گفت: همه از پیشرفت فناوری‌ها در هراسند اما هیچکدام جایگزین معلم نیستند البته معلمی که در کنار آموزش، به امر تربیت می‌پردازد‌.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هیچ کلمه‌ای بهتر از آینده، مأموریت دانشگاه فرهنگیان را نشان نمی‌دهد، گفت: به همین دلیل عنوان «معلم آینده» را مأموریت این دانشگاه گذاشتیم؛ مرکز ثقل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و حکم کبد در بدن را دارد.

وی با اشاره به نشان معلم آینده، افزود: در دستورالعمل معلم آینده، به معلمانی این نشان اهدا می‌شود که نقش‌آفرینی کنند. سرو نماد راست قامتی و آینده است.

صحرایی افزود: معلم آینده، فناوری‌ها و نیازهای آینده را می‌داند و روش و نحوه گفت‌وگو در آینده را می داند. امرور چالش این است که معلمان با دانش‌‌آموان گفت‌وگو نمی‌کنند. معلم آینده هویت دارد هویت می‌دهد. اصیل است و اصالت می‌دهد. اموزش نمی‌دهد بلکه تربیت می‌کند و چون تربیت می‌کند تمام نمی‌شود و تجدیدپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار