جزئیات مصوبات سفر ۲ روزه رئیس‌جمهوری به استان بوشهر

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت در دومین سفر استانی آیت‌الله رئیس‌جمهوری به استان بوشهر ۸۲ مصوبه به تصویب رسید که در این قالب بیش از هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای توسعه عمرانی این استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مصوبات سفر ۲ روزه رئیس‌جمهوری به استان بوشهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محسن منصوری روز جمعه در شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اعلام کرد: مهمترین پروژه‌های مصوب شده استان بوشهر در این سفر شامل تکمیل زیرساخت‌های منطقه اقتصادی شمال استان، تکمیل سدهای دالکی، ده رود و خائیز و باند دوم محور دالکی کنار تخته است.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های مهم مصوب شده در این سفر ۲ روزه می‌توان به تکمیل کریدور ساحلی جنوب، تکمیل فاضلاب‌های بوشهر، گناوه و دیلم، تسریع در تکمیل راه آهن بوشهر به شیراز، بیمارستان‌های بوشهر، برازجان و مجتمع دندان پزشکی، تکمیل زیرساخت های میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی استان و تکمیل واحد ایران انرژی با رفع موانع آن اشاره کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: نکته‌ای که در این دور از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر قابل توجه است مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مجموعه‌های نفتی این استان است که برای اولین بار بیش از پنج هزار میلیارد تومان در حوزه های نفت و پتروشیمی و حوزه‌های بالا دست تعهد کردند.

منصوری اظهار کرد: این میزان تعهد اتفاقی مهم و نشان دهنده این است که این بخش نسبت به مسائل استان بوشهر مسئولیت پذیرفته است.

وی در ارتباط با مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یادآور شد: در این سفر بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروزه مصوب شد که بیشتر آن باید تا ۱۴۰۳ تکمیل و بهره‌برداری شود.

منصوری با بیان اینکه در زمان حاضر از برنامه جلو هستیم، گفت:تا این لحظه ۲ هزار ۷۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان شده است. همچنین ۴۱ درصد از تعهدات، اجرایی و عملیاتی شده و مابقی هم سال آینده و سال ۱۴۰۳ تخصیص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دور نخست سفر به بوشهر، باید ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شد که تاکنون بیش از تعهد و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار