سرپرست آموزش و پرورش دماوند:
فعالیت تربیتی، یک فعالیت حضوری همهجانبه است
دماوند (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند، فعالیت تربیتی را یک فعالیت حضوری همهجانبه خواند و گفت، وقتی حضور دانشآموزان را نداریم، وظیفه مسئولین و معاونین دو چندان میشود.
محمد فروتن، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند در حاشیه آیین تجلیل از مربیان و معاونان پرورشی مدارس منطقه دماوند در گفتوگو با پانا اظهار کرد:« فعالیت تربیتی یک فعالیت حضوری است و وقتی حضور دانشآموزان را نداریم، وظیفه ما مسئولین و معاونین دو چندان میشود؛ ما با دانشآموزانی روبهرو هستیم که نسلی بودند که در خانه درس خواندند و این مسئولیتها را بسیار میکنند.»
وی ادامه داد: «در لفظ با واژه و لغت معلم و مربی روبرو هستیم اما معلم در حقیقت زمانی نبیگونه میشود که مربی باشد و نگاه معلم به دانشآموز نگاهی تک بعدی است و فقط به رشد تحصیلی او توجه میکند.»
سرپرست آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: «تفاوت مربی با معلم نگاه به دانش آموز است، که این دو لفظ را تبیین میکند؛ مربی نه تنها نگاه رشد علمی دانش آموز را نگاه میکند، بلکه نگاه رشد معنوی، اخلاقی، اعتقادی و مسائل دیگر را در نظر میگیرد؛ پس نگاه مربی نگاهی نبیگونه است و این نگاه ایران قوی را در پیش خواهد داشت.»
فروتن درباره زبان صحبت کردن با دانشآموزان بیان کرد: «اگر میخواهید با دانشآموزان امروز صحبت کنید، باید زبان صحبت کردن با آنها را آموزش ببینید که زبان آنها فضای مجازی است.»
وی خاطرنشان کرد:« برای دانشآموزان زمانی مدرسه خانه دوم بود، اما اکنون به خانه هفتم تبدیل شده است؛ یعنی ما شش رقیب تربیتی با قدرت داریم. این شش رقیبی که دارند با ما رقابت میکنند بیشترشان در حوزه فضای مجازی است.»
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دماوند در پایان هفته امور تربیتی را به تمامی معاونین پرورشی تبریک گفت و از آنها قدردانی کرد.
خبرنگار دانشآموز: مریم ملاکریمی
ارسال دیدگاه