مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:
اجرای طرح« ایما » تمرین برای مسئولیتپذیری و مشارکتجویی در دانشآموزان است
شهرری یک(پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، اجرای طرح «ایما» را، عامل موثر در مسئولیتپذیری و مشارکتجویی دانشآموزان دانست و بهرهگیری از ایدههای آنان را، سبب ارتقای نظام تعلیم و تربیت برشمرد.
مصادف با دهم اسفند ماه و همزمان با هفته امور تربیتی، طرح یک روز اداره مدرسه توسط اعضای شورای دانشآموزی تحت عنوان "ایما" در مدارس سراسر کشور برگزار شد.
در همین راستا عباس مهاجر، مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، همراه با سایر مسئولان منطقهای و استانی از اجرای این طرح در دبیرستان نمونه دولتی شریعت ناحیه یک شهرری دیدن کرده و به گفتوگو با دانشآموزان پرداخت.
مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه بازدید از اجرای طرح ایما، در خصوص اهداف این طرح به خبرنگار پانا اظهار کرد: «طرح ایما با ایفای نقش اعضای شورای دانشآموزی در سراسر مدارس کشور اجرا شد؛ از این رو دانشآموزان عضو شورای دانشآموزی با حضور در جایگاه مدیر، معاون و معلم با سختیها، شیرینیها و چالشهای فعالیتهای کادر اجرایی مدارس آشنا شده و با دیدی باز به مسائل مدرسه نگریستند.»
وی شورای دانشآموزی را، نماد مشارکتجویی نسل جوان دانست و تصریح کرد: «طرح ایما با هدف افرایش مسئولیتپذیری و مشارکتجوبی میان دانشآموزان اجرا شد که دانشآموزان مشارکتجوی شورای دانشآموزی در آن به خوبی ایفای نقش کردند؛ از سویی قرارگیری در جایگاه کادر اجرایی مدارس، موقعیتی جذاب و تازه برای نسل جوان بهشمار میرود که تمرینی بهینه برای ارتقای روحیه مسئولیتپذیری و کارگروهی در آیندهسازان ایران اسلامی است.»
مهاجر در ادامه بیان کرد: «طرح ایما امروز به صورت آزمایشی به اجرا درآمد؛ از این رو با استقبال و شور و نشاطی که از سوی دانشآموزان برای اجرای این طرح دریافت شد، هدف ما این است که این طرح را، از سال آینده، در سراسر فصلهای آموزشی داشته باشیم.»
این مقام مسئول، بهرهگیری از ایدههای دانشآموزان را، امری مهم در راستای ارتقای فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت دانست و اذعان کرد: «تمام تصمیمگیریها و سیاستگذاریهایی که در وزارت آموزش و پرورش انجام میگیرد، در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و تربیت تمام ساحتی دانشآموزان در مدارس است؛ زین سبب اگر از ایدههای دانشآموزان در طراحی برنامههای پرورشی استفاده کرده و از مشارکت آنان در مسائل دانشآموزی بهره گیریم، پیشرفت نظام تعلیم و تربیت و اداره بهتر مدارس را، شاهد خواهیم بود.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه