سفیر ایران خواستار لغو فوری و کامل تحریم‌های غیرموجه علیه سوریه شد

تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه زلزله ویرانگر اخیر در سوریه وضعیت وخیم بشردوستانه این کشور را تشدید کرده است، خواستار لغو فوری، کامل و بدون قید و شرط تحریم‌های غیرموجه علیه دمشق و افزایش کمک‌های بشردوستانه شد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران خواستار لغو فوری و کامل تحریم‌های غیرموجه علیه سوریه شد

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد سوریه در سخنانی افزود: زلزله ویرانگر اخیر در سوریه وضعیت وخیم بشردوستانه این کشور را تشدید کرده است، ساختارها و خدمات اولیه فروپاشیده و به شدت بر توانایی مردم برای برآوردن نیازهای اولیه خود تأثیر می گذارد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به وخامت وضعیت، کمک های بشردوستانه باید افزایش یابد و به شیوه ای بی طرفانه و بدون تبعیض، بدون سیاست زدگی یا مشروط سازی ارائه شود تا اطمینان حاصل شود که آسیب پذیرترین افراد کمک های مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

ایروانی یادآور شد: ایران یکی از اولین کشورهایی بود که با ارسال کمک‌های بشردوستانه به درخواست‌های بشردوستانه ترکیه و سوریه پاسخ مثبت داد و ما با تمام توان به مردم آسیب‌دیده از زلزله ویرانگر در شرایط سخت کمک خواهیم کرد

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: برای توجه مؤثرتر به بحران انسانی کنونی سوریه، جامعه بین‌المللی باید بر رفع کامل تحریم‌های غیرانسانی علیه مردم سوریه تمرکز کند. معافیت های اخیر برای کمک های بشردوستانه کافی نیست و تنها تلاشی برای ایجاد نگرانی است.

ایروانی ادامه داد: اقدامات قهری یکجانبه، که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است، دسترسی مردم سوریه به نیازهای خود را دشوارتر کرده و توانایی نهادهای دولتی را برای ارائه خدمات اولیه و بهبود استانداردهای زندگی محدود کرده است. بنابراین، اظهار همبستگی بدون انجام اقدامات مشخص کافی نیست. ما خواستار لغو فوری، کامل و بدون قید و شرط این تحریم های غیرموجه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار