مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات‌:

اولیا باعث ایجاد آرامش در مدرسه هستند

کلات (پانا) - مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات‌ عنوان کرد اولیا باعث ایجاد آرامش در مدرسه هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اولیا باعث ایجاد آرامش در مدرسه هستند

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات در‌جمع روسا و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر چنار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به بیان بخشی از فلسفه قیام اباعبدالله (ع) پرداخت.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع جلسه پرداخت و گفت: ما در دستگاه تعلیم و تربیت و شما اولیای عزیز یک ماموریت را دنبال می کنیم، ما در این دستگاه طبق مطالبه شما در حال آموزش به فرزندانتان بوده تا رشد و ترقی کنند و شما نیز در این راه دوشادوش ما حرکت می کنید. همه شما به دنبال تربیت و آموزش فرزندان خود هستید. اگر نتوانیم افکارمان را به هم نزدیک کنیم، تعلیم و تربیت درست اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: در همه کشورها انجمن اولیا و مربیان تاثیر مهمی بر پیشرفت دارند. در کشور ما نیز آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین که امروزه ما آن را به عنوان نقشه راه خود دنبال می‌کنیم، نقش اولیا را بی بدیل تعریف کرده است. چرا که اولیا باعث ایجاد آرامش در مدرسه هستند.

پروانه افزود: دیده شدن کار معلمان توسط اولیا باعث تقویت و تلاش مضاعف آنان خواهد شد. وضعیت امروز جامعه محصول کار و سرمایه گذاری است که در گذشته انجام داده ایم. هر آنچه که امروز توسط اولیا، مدیران و معلمان صورت بگیرد، آینده این جامعه را خواهد ساخت. دانایی یافتنی نیست، دانایی ساختنی است، آینده خریدنی نیست، محصول کار الان و حال ما است و این یک اصل است.

پروانه خاطرنشان کرد: باید بین مدرسه و خانواده یک پل ارتباطی قوی و نزدیک وجود داشته باشد تا در آینده دانش آموزان به موفقیت هایی دست یافته و جامعه را بسازند. اگر بین معلم و خانه ارتباط خوب ایجاد شود، قطعا مسائل نیز به خوبی حل می شود. خانواده ها در قبال دانش آموزان وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی افزود: در خانه برای دانش آموزان باید برنامه ریزی وجود داشته باشد، نباید صرفا به تحصیل وی در مدرسه اکتفا شود، در ادامه آموزش هایی که در مدرسه می بیند، در خانه نیز به این موضوع توجه شود تا یادگیری درست به خوبی اتفاق بیافتد. دانش آموزان باید درس خواندن در خانه را نیز بپذیرند. فضای منزل باید برای دانش آموز آرام و امن باشد تا شاهد بروز آسیب ها نباشیم.

پروانه در ادامه تصریح کرد: پدر و مادر باید با فرزندان خود دوست باشند، چرا که در آموختن او تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه به آسیب های موجود در بین دانش آموزان و خانواده ها پرداخت و بیان کرد: در دو سال کرونا آسیب های جدی به دانش آموزان وارد شده که جبران برخی از آنان سخت بوده و باید به جد پیگیری شوند. باید والدین سواد رسانه ای خود را افزایش دهند و نحوه استفاده از ابزار ارتباطات جمعی و فضاهای مجازی را بدانند. محبت به فرزندان از مهم ترین راه های جلوگیری از آسیب ها است. در مسائل تربیتی هر اقدام تربیتی می تواند در دانش آموز تحول اساسی ایجاد کند. (چه در مسیر موافق و چه در مسیر مخالف آن)

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: موضوعات تربیتی بسیار ریز و حساس هستند، پس از این نکات غافل نشویم، دانش آموزان باید به کودکی خود هم بپردازند، ارتباط او با پدر و مادر باید گرم و صمیمی و نزدیک باشد. اختلافات در بین خانواده را نباید به فرزندانمان انتقال دهیم.

این‌ مقام‌ مسئول در ادامه گفت: برای یکپارچه کردن همه این مسائل باید اعتماد متقابل بین اولیا و مدرسه ایجاد شود و با رابطه بِینابِینی با مدرسه و خانه مسائل را حل کنیم، مسایل را مخفی نکرده تا برای حل برخی از موضوعات چاره اندیشی و مشکلات را از سرچشمه قطع کرد. هیچ ارتباطی، جایگزین ارتباط رو در رو نمی شود، باید اولیا در مدرسه حضور پیدا کنند و پیگیر وضعیت تربیتی و آموزشی فرزند خود باشند. مدیران مدارس نیز خصوصیات مثبت دانش آموزان را به اولیا انتقال و در پی بالا بردن شخصیت و از بین برن خصوصیات منفی وی باشند.

مدیر آموزش و پرورش در پایان افزود: در شهر چنار خوشبختانه اتفاقات خوبی با حضور و همکاری شما اولیای عزیز در مدارس صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری شما عزیزان بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم و با تلاشی که همکاران عزیز ما دارند، می توانیم در مسائل آموزشی و تربیتی گام های مطلوبی برداریم.

در ادامه هر یک از اولیا به بیان نظرات،دیدگاه ها و چالش های موجود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار