بهادری جهرمی در پاسخ به پانا:

‌پیش‌بینی 34 هزار میلیارد برای کیفیت‌بخشی و اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش

حکم رتبه‌بندی برای ۴۱۰ هزار معلم ‌صادر شده است، این فرآیند ‌نیازمند دقت نظر جدی است و به مرور زمان تکمیل می‌شود‌

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت درخصوص موضوع کیفیت‌بخشی و اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در بودجه ۱۴۰۲ برای کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. رقمی حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان هم برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است تا بتوان این سند را اجرا کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
‌پیش‌بینی 34 هزار میلیارد برای کیفیت‌بخشی و اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهید رضا دارابی، اظهار کرد: در هفته گذشته حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش و شهادت اسماعیل احمدی را شاهد بودیم که تسلیت عرص می‌کنم و آرزوی سلامتی و بهبودی کامل برای مصدومان این حادثه را دارم.

وی افزود: سفر دو روزه رئیس‌جمهوری به بوشهر را در آخر این هفته خواهیم داشت؛ افتتاح رسمی فاز چهاردهم پارس جنوبی در دستور کار است. ان‌شالله با بهره‌برداری از این فاز روزانه بیش از ۵۰ هزار مترمکعب گاز تولید خواهد شد. فاز نخست خط آبرسانی به جم نیز بعد از ۱۲ سال افتتاح خواهد شد؛ امیدواریم بخشی از مشکلات شهر جم برطرف شود. در حوزه‌های بزرگراهی، آبگیری سد و گردشگری نیز طرح‌هایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم؛ رئیس‌‌جمهوری دستور دادند تا همه استانداران و فرمانداران با همکاری مدیران میراث فرهنگی، غرفه‌‌هایی را برای معرفی شهرها و محصولات تولیدی در مبادی کلیه شهرها و استان‌های کشور ایجاد شود. ان‌شالله در راستای رونق گردشگری در مناطق محلی کشور و کمک به فروش محصولات دستی زنان سرپرست خانوار باشد.

وی در خصوص افزایش اختیارات بانک مرکزی برای ساماندهی نرخ ارز، گفت: پس از اینکه دشمن ملت ایران در پیشبرد اغتشاشات در خیابان‌ها ناکام شد، طبیعتا فشار را در حوزه اقتصادی مضاعف کرد به همین دلیل بی‌ثباتی در بازار ارز اتفاق افتاد. بررسی‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت و نشان داد که نهادهای اطلاعاتی برخی از کشورهای متخاصم در این زمینه نقش داشتند و در این راستا‌ عده‌ای دستگیر شدند؛ این قبیل مسائل قابلیت پیگیری حقوقی دارد. به موازات این مسیر در حوزه اقتصادی سامانه نیما برای نیازهای ارزی در حال فعالیت است. میزان تامین ارز ما از میزان تقاضا بیشتر است و در سامانه‌ها کشف قیمت صورت می‌گیرد یعنی با ثبات نسبی مواجهیم. قیمت‌ها نشان‌دهنده این است که این قیمت‌ها، قیمت‌های واقعی نیست و در این بازارها التهاب وجود دارد. توصیه ما به عنوان دولت این است که مردم به التهابات مقطعی اعتماد نکنند. از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۳ میلیارد دلار ارز تامین شده است و این نشان‌‌دهنده این است که در تامین ارز با مشکل مواجه نیستیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: واردات کالا و تامین خدمات قانونی در کشور از طریق سامانه نیما و سامانه مرکز مبادلات صورت می‌گیر‌د. بنابراین همه واردات رسمی که امروز در بازار موجود است از محل‌ این سامانه‌ها تامین شده است. قیمتگذاری براساس سایر قیمت‌ها قطعاً تخلف است. نرخ‌گذاری‌ها مبتنی بر ارزهای رسمی باید صورت بگیرد. کالای قاچاق نیز تخلف است و با فروشنده کالای قاچاق نیز باید برخورد شود. منابع ارزی کشور با نرخ‌های سامانه نیما و سامانه مبادلات ارزی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.

وی درباره رقم عیدی کارکنان دولت، اظهار کرد: عیدی کارکنان دولت ضریب مشخص قانونی دارد یعنی قانونگذار مشخص کرده و دولت اختیاری برای تغییر آن رقم ندارد. طبیعتا دولت در تعیین عددها مکلف به اجرای قانون است.

سخنگوی دولت درباره طرح مدیریت مصرف سوخت نیز بیان کرد: ما در حوزه‌های انرژی، آب، برق و بنزین ناترازی داشتیم؛ تمامی برنامه‌های دولت نقطه مشترک همکاری دولت و مردم در مدیریت مصرف بوده است و با همکاری مردم توانستیم از بحران‌های مختلف عبور کنیم. دولت برای تامین مصرف عمومی مردم تلاش می‌کند و پا به پای آن نیز از مردم خواهش می‌کنیم که همراهی کنند. میانگین مصرف روزانه بنزین ما بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر است و سرانه بالایی در این حوزه داریم که باید همکاری کنیم. جلب همکاری و همراهی مردم نیز لازم است. مدیریت مصرف در حو‌زه اختیارات وزارت نفت است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه با توجه به تحقق وعده‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش به ویژه رتبه‌بندی معلمان، لطفا بفرمایید دولت این بار برای اجرای سند تحول بنیادین‌ که مورد تاکید همگان است، هم از نظر برنامه‌های حمایتی و هم بودجه، چه حرکت‌هایی را برای سال پیش‌رو مدنظر دارد؟‌ گفت: فرآیند رتبه‌بندی پس از ده سال اجرایی شد؛ امروز برای بیش از ۴۱۰ هزار معلم حکم رتبه‌بندی صادر شده است البته طبیعتا این فرآیند باید به تدریج تکمیل شود. این فرآیند نیازمند دقت نظر جدی است و حق حجم انبوهی از معلمان عزیز کشور نباید پایمال شود. باید با دقت نظر و عدالت فرآیند رتبه‌بندی در گذر زمان تکمیل شود.

وی اضافه کرد: در خصوص موضوع کیفیت‌بخشی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در بودجه ۱۴۰۲ برای کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. رقمی حدود ۱۰ هزار میلیاردتومان برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است تا بتوان این سند را اجرا کرد.

سخنگوی دولت درباره ساماندهی حقوق کارکنان دولت، بیان کرد: سال گذشته و امسال نگاه دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که حقوق پایین‌تری می‌گیرند. اگر امروز روش پرداخت و محاسبه حقوق عادلانه است، این روش نتیجه عملکرد گذشته است؛ اگر مورد تایید نیست باید تغییر روش صورت گیرد؛ امیدواریم صحنمجلس با دولت همکاری بیشتری کند. اعتقاد دولت بر این است که بتوانیم حقوق سطوح پایین را افزایش دهیم. در پیشنهادهای اخیردولت، مالیات نیز به صورت پلکانی اخر می‌شود بعنی هر شخصی که حقوق ببشتری بگیرد، مالیات بیشتری نیز پرداخت خواهد کرد.

وی درباره بازگشت اینترنت عادی و سرعت آن، گفت: بحث اینترنت را از بحث برخی پلتفرم‌ها تفکیک کنید. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هم در شبکه ملی، هم فیبرنوری و هم سرعت ارتقاء پیدا کرده‌ایم. در خصوص برخی پلتفرم‌های خاص همان قواعدی که در دنیا وجود دارد برای همه کشورها باید اجرا شود. استاندارد دوگانه نباید وجود داشته باشد.

وی درباره بسته دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران نیز افزود: ایرانیان خارج از کشور مانعی برای بازگشت به کشور ندارند مگر اینکه مرتکب جرم و تخلفی علیه شخصی شده باشند. وزارت خارجه برای تسهیل بازگشت و کمک به بازگشت سریع‌تر پیشنهاداتی را در قالب بسته آماده کرده بود و سامانه میخک در حوزه وزارت خارجه در این راستا آماده شده است. دولت حتماً مسیر حمایت مؤثر از امکان و تسهیل بازگشت ایرانیان را پیش خواهد برد.

بهادری جهرمی در خصوص آخرین وضعیت سلامتی وزیر ورزش اظهار کرد: الحمدلله وزیر ورزش و سایر عزیزان مصدوم حال عمومی خوبی دارند و وضعیتشان رو به بهبود است. برای سلامتی ایشان کمتر ملاقات صورت می‌گیرد و دستگاه‌های متصل به ایشان منفک شدند. دقایقی با تناوب قدم می‌زنند و شرایط جسمانی ایشان قدم به قدم رو به بهبود است و ان شاءالله طی روزهای آتی از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش منتقل می‌شوند.

وی در رابطه با اینکه پشت پرده اختلالات ارزی شناسایی و دستگیر شدند و راهکار دولت برای ساماندهی شرایط موجود، گفت: دو مقوله را جدا کنید یکی دستوری اداره کردن حوزه اقتصاد است که دولت با آن مخالف است. کشف قیمت بازار توسط سامانه‌های مورد نظر انجام می‌شود. در ایام اخیر ساماندهی‌های بیشتری در دستور کار قرار گرفته است. این حوزه نحوه مدیریت بازار ارز است. حوزه نقش آفرینی‌های اخلال گرانه در بازار ارز، متفاوت از نیازها است. اخلالگر در هر بازاری مانع فعالیت مؤثر آن بازار می‌شود و باید تفکیک شود؛ می‌توان به تهاجم علیه ملت بی تفاوت بود. هم با اخلالگران برخورد صورت می‌گیرد و هم به مردم هشدار داده می‌شود تا ناثباتی‌ها منجر به اشتباه از سوی آنها نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار