کیش میزبان رقابت‌های تنیس فیوچرز ‌با حضور ‌۲۳ کشور

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون تنیس خبر داد رقابت تنیس جام فیوچرز با شرکت ۹۰ ورزشکار از ۲۳ کشور جهان در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کیش میزبان رقابت‌های تنیس فیوچرز ‌با حضور ‌۲۳ کشور

‌داوود عزیزی روز دوشنبه (۸ اسفند) در حاشیه رقابت تنیس خلیج فارس به خبرنگاران اظهار کرد: در یک ماه و نیم گذشته این فدراسیون تورنمنت‌های مختلفی را برگزار کرده است. از ۲ هفته مسابقات تور جهانی جوانان زیر ۱۸ سال آی تی اف جونیور، جام حذفی خانم‌ها و آقایان و دیروز مستر پیشکسوتان در کیش آغاز شده است. همچنین هفته بعد مسابقات فیوچرز که پس از ۹ سال، میزبانی آن به ایران داده شده است برگزار خواهیم کرد. این تورنمنت با حضور ۹۰ ورزشکار از ۲۳ کشور و در سه مرحله و به مدت ۲ هفته ادامه خواهد یافت.

رییس فدراسیون تنیس ادامه داد: امسال با توجه به رویداد‌های مختلف شاهد تقویم سنگینی برای این ورزش بودیم که این مسابقات تا ۲۸ اسفندماه نیز ادامه خواهد یافت. سال آینده نیز رقابت زیر ۱۴ سال دختران و پسران مقدماتی جهانی مالزی ۲۷ اسفند تا ۱۱ فروردین ماه، میزبانی رقابت غرب آسیا زیر۱۲ سال در تهران و همچنین ۱۱ اردیبهشت اعزام تیم کمتر از ۱۶ سال دختران و پسران به رویداد قزاقستان را در برنامه خواهیم داشت.

عزیزی به حضور ورزشکاران خارجی در رقابت پایانی جام حذفی خلیج فارس گفت: در این مسابقات به هر تیم فرصت دادیم تا ۲ بازیکن خارجی را در ترکیب خود داشته باشند تا با نفرات ایرانی تمرینات خود را ادامه دهند. این اقدام می‌تواند در تجربه و آمادگی آنان کمک به سزایی داشته باشد.

وی همچنین به وضعیت ارزی موجود نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، شرایط برگزاری رقابت برون مرزی بسیار سخت شده است. آمدن بازیکنان خارجی با توجه به این شرایط رویکردی مثبتی را رقم خواهد زد تا آنان بتوانند توانایی خود را محک بزنند. این شرایط به گونه‌ای رقم خورده که بسیاری از فدراسیون‌ها شرایط مشابهی دارند که در این خصوص باید وزارت ورزش برنامه ریزی خوبی اتخاذ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار