در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تلاش مدیریت شهری پایتخت برای حل مشکل سرویس مدارس استثنایی

تهران (پانا) - مدیر نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده مشکل سرویس مدارس استثنایی برطرف شود.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش مدیریت شهری پایتخت برای حل مشکل سرویس مدارس استثنایی

مهدی وحدت‌کار در گفت‌وگو با پانا درخصوص مشکل سرویس مدارس استثنایی که باعث شده بسیاری از دانش‌آموزان امکان حضور در مدارس را نداشته باشند، گفت: «بر اساس آیین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی و دستورالعمل اجرایی این آیین‌نامه که بر اساس ماده 15 و 18 آن خدمات حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان فقط از طریق انعقاد قرارداد با شرکت‌های مجاز تا پایان تیرماه هر سال انجام می‌شود و تاکسیرانی‌های کل کشور مسئولیت صلاحیت این شرکت‌ها و رانندگان را بر عهده دارند. از سال 95 شهرداری تهران ردیفی برای کمک به مدارس استثنایی پیش‌بینی کرد که از این محل، سرویس مدارس مذکور تامین می‌شد. اکنون یکی از مشکلات ایجاد شده قراردادی است که باید توسط مدارس بسته شود و بر اساس همان دستورالعمل اجرایی پس از قرارداد و ارائه صورت وضعیت از سوی شرکت‌ها به سازمان تاکسیرانی، پول به حساب مدارس واریز شود اما در تمام این مدت این قرارداد در مدارس امضا نشده است.»

وی ادامه داد: «‌طی چند روز گذشته این موضوع به‌طور ویژه پیگیری شد و قراردادها از روز چهارشنبه گذشته بسته شده است و اکنون مشکل 14 مدرسه حل شده است و قرارداد 20 مدرسه دیگر نیز آماده است. با وجود آنکه صورت وضعیت خدمات این شرکت‌ها ارائه نشده برای اینکه این مشکل حل شود به‌صورت علی‌الحساب پول پرداخت شده است و طی روزهای آینده مشکل این مدارس حل خواهد شد زیرا چک‌ها آماده است و پس از امضای قراردادها به مدارس ارائه خواهد شد.»

مدیر نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه سال 1401 برای سرویس مدارس استثنایی گفت: «بر اساس اعتبار پیش‌بینی شده شهرداری مکلف است 16 میلیارد و 500 میلیون تومان در این حوزه هزینه کند، در حالی که بر اساس برآوردها ماهیانه سرویس مدارس استثنایی 8 تا 10 میلیارد نیاز به اعتبار دارند. کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران برای افزایش اعتبارات اعلام همکاری کرده است اما اصل این موضوع بر عهده بهزیستی است که در این زمینه بودجه و اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است. تلاش ما در مدیریت شهری حل مشکل این دانش‌آموزان است و تلاش می‌کنیم مشکلات این دانش‌آموزان هرچه‌زودتر حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار