مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان خبر داد:

رونمایی از دو شخصیت عروسکی «گلی خانم» و «آقاجون» در ناحیه یک بهارستان

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، از رونمایی دو شخصیت عروسکی «گلی خانم» و «آقاجون» با هدف توسعه و گسترش آموزش‌های نوین در منطقه، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از دو شخصیت عروسکی «گلی خانم» و «آقاجون» در ناحیه یک بهارستان

نشست شورای تولید محتوای فرهنگی آموزش و پرورش با حضور آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، رقیه ابراهیمی رئیس شورای شهر، قاسم علیزاده رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گلستان و سایر مسئولین شهرستان بهارستان با هدف امضای تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و شورای شهر در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این گفت‌وگو، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا تفاهم‌نامه فرهنگی میان آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر گلستان در خصوص توسعه آموزش‌های نوین به دانش‌آموزان منطقه امضا شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان افزود: با گسترش و توسعه آموزش‌های نوین، نوعی خدمت به دانش‌آموز برای رفع نیازهای آنان را انجام می‌دهیم؛ زیرا با این روش می‌توانیم برای دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه کنیم که آموزش مطالب و موضوعات فرهنگی، علمی، اجتماعی و... آنان، تکمیل شود.

وی در ادامه این تفاهم‌نامه را دارای چند بعد دانست و اظهار کرد: مطالبی ک دانش‌آموزان از این دو شخصیت عروسکی، فرا می‌گیرند، هم به نفع آموزش و پرورش است و هم به نفع شهرستان؛ زیرا موجب می‌شود تا شخصیت شهرستان به صورت کامل‌تری شکل بگیرد.

اصلانی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: دو شخصیت عروسکی «گلی خانم» و «آقاجون» به زبان دانش‌آموزان، فعالیت خود را ادامه می‌دهند تا مطالب آموزنده، در ذهن دانش‌آموز حک شود و در کنار آموزش، آنان به سرگرمی و لذت بپردازند.

همچنین رقیه ابراهیمی ضمن اشاره به اهمیت امضای تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و شورای شهر گلستان در بحث آموزش دانش‌آموزان، گفت: خوش‌فکری و ایده‌پردازی اعضای شورای شهر گلستان، در توسعه آموزش‌های نوین ویژه دانش‌آموزان شهرستان، موجب خرسندی است و بهره‌گیری از شخصیت‌های عروسکی جدید «گلی خانم» و «آقاجون» در حوزه فرهنگی کودک و نوجوان منطقه، از سه هدف مهم، پیروی می‌کند.

او هدف نخست از این روش آموزش را، ایجاد تعلق خاطر به دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: ایجاد تعلق خاطر نسبت به مکانی که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند، یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه خواهد بود؛ زیرا اگر دانش‌آموزان در مکانی زندگی کنند که آن را دوست نداشته باشند، علاوه بر نداشتن تعلق خاطر به آن مکان، در پی گریز و دوری از آنجا می‌روند.

ابراهیمی هدف دوم را ایجاد نشاط اجتماعی این دو عروسک در میان دانش‌آموزان مدارس دانست و با اشاره به هدف سوم، گفت: مهم‌ترین و با‌ارزش‌ترین هدف این تفاهم‌نامه بحث آموزش است؛ در برخی مناطق دانش‌آموزان از برخی امکانات مدنظر محروم هستند؛ اما اکنون می‌توانند با زبان خود و استفاده از نوین‌ترین شیوه علمی که در سطح جهان درحال بهره گیری است، به کمک موسیقی، شعر و با زبان کودکانه در حوزه فرهنگی شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و مهارت آموزی شرکت کنند.

او خاطرنشان کرد: دو شخصیت عروسکی گلی خانم و آقاجون با تلفیق دو نسل جدید و قدیم در حوزه خانواده و با هدف شناسایی نقاط بالقوه شهرستان به دانش‌آموزان و خانواده‌ آنان، طراحی شده‌اند.

شایان ذکر است ابراهیمی از استفاده این عروسک‌های آموزشی در هر زمینه، خبر داد.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار