مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در مرکز آموزش استثنایی عدالت بجنورد با حضور مسئولین آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا: حسین نعمتی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در این مراسم گفت: هشتم مهر برابر سی‏ام سپتامبر، "روز جهانی ناشنوایان" نام ‏گذاری شده است و هدف از این نام ‏گذاری، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته ‏هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست ‏مداران و هم چنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند.
وی با اشاره به تاریخچه آموزش به ناشنوایان افزود: استاد جبار باغچه‏بان"عسکرزاده" یکی از خادمان پر تلاش فرهنگ ایران و به معنای واقعی کلمه معلم بودباغچه‏بان در سال 1298، اولین شخصی است که در ایران، آموزش شنیداری و دیداری را به دستگاه آموزش کشور وارد کرد و برای نخستین بار به فکر آموزش و تربیت کودکان ناشنوا افتاد.
نعمتی از تحصیل حدود 130 دانش آموز در مراکز آموزش استثنایی و همچنین اشتغال 8 همکار در آموزش و پرورش استثنایی خبر داد .

قرائت قران توسط دانش آموز ناشنوا ، نماهنگ ، دکلمه و شعر توسط یکی از همکاران ناشنوا ، سخنرانی ریاست اداره استثنایی و تقدیر از دو همکارناشنوای مرکز عدالت و پذیرایی از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار